Allsvenskan är igång!

Allsvenskan är igång!
0

Allsvenskan är igång. Hur mycket hål i huvudet kan det bli från förbundets sida? Att starta upp världens vackraste liga mitt under VM-slutspelet är ju ett monumentalt fiasko. Dessutom lägger man matcher samma dag som VM-Finalen. Vill man inte att intresset ska öka för den inhemska fotbollen? Sverige går som tåget i VM, folk pratar om 94-vibbar. De yngre pratar om att de är trötta på att höra om 1994 och vill skapa sig ett 2018. Vädret är galet varmt, varför drar vi svenskar på charter i parti och minut? Sverige på sommaren är ju inget annat än magiskt. Åk på vintern… Nu yrade jag i väg lite, det jag vill komma till är att om förbundet varit lite streetsmarta (händer inte ofta) så hade Allsvenskan och fotbollen i landet kunnat rida än mer på denna boost som våra landslagshjältar ger oss. Nu blir utfallet istället att vi kommer att få sänkta publiksiffror när vi kunde höjt snittet. Så jävla svårt kan det inte vara att få ihop spelschemat, speciellt inte med tanke på att vi har världens längsta försäsong. Det spelar ju ingen roll om vi spelar två veckor längre, det är lika kallt ändå och tyvärr har de flesta en plastmatta. Hoppas man för-en-gångs-skull kan ta lära av sina misstag…

Det händer så galet mycket i föreningarna nu, nästan svårt att hänga med. Sirius har redan mött Sundsvall. Uppsalalaget torskade återigen och lär få monumentalt svårt att hänga kvar. Sebastian Larsson är ju som alla sett klar för AIK. Vilket nyförvärv alltså, riktigt starkt av Gnaget att landa Sebastian. Djurgården lyckas få Erik Johansson, tack vare Eriks kärlek till Carina Berg. Alexander Fransson vänder hem till Peking för att ta nya tag, ruskigt bra värvning det också. Som ni ser så vänder alltså landslagsmän tillbaka till Allsvenskan, den är är hetare än någonsin. Det går inte att undvika att hylla kortsidorna för deras jobb under matcherna, spelarna älskar det. Fansen har vi mycket att tacka för, stor del i att serien är så pass intressant. Anders Christiansen tillbaka i MFF och fler namn lär dyka upp innan den 15 juli. Har ju skett ex antal fler affärer i klubbarna, men dessa får vi kanske skriva om lite senare…

Serien har tappat och kommer tappa lite spelare också… Ken Sema till Watford och Premier League, häftigt för Sema och bra för landslaget på sikt, mindre bra för ÖFK för att uttrycka det milt. Saman Ghoddos ryktas att dra till Kina för att tjäna dem lite större pengarna. Kan inte klandra han. Men måste tillstå att han är lite för bra för att dra till Asien och håva in degen redan. Men det är Samans val.

IFK Göteborg tappar Engvall, Gustavs klubbcirkus är ju inte bra för hans karriär alltså. Ibland förstår jag inte hur spelare resonerar…

Örebro har vad jag vet inte tappat någon ännu. Vilket jag tror betyder att de kommer fortsätta på inslagen väg. Kalmar FF har ju värvat en intressant brasse. Tvåvägsmittfältare, kan bli riktigt bra för Kalmars del. Hur länge får Sundsvall behålla sina nyckelspelare? Hur reagerar Dalkurd på haveriet med VD och investerare? Många frågor har man, ska bli sjukt spännande att få svaren vartefter.

Serieledande Bajen har ju förlängt med Djurdjic och har än så länge Hamad kvar, de är på allvar.

Om Djurgården lyckas värva en forward som levererar direkt så kommer de vara med i striden om SM-guldet. Men jag tror att det kommer stå emellan Hammarby, AIK och IFK Norrköping. MFF kommer att klättra, men de är för långt efter.

Grande Allsvenskan!

3 Likes

Är en bra placering av 1-3 i allsvenskan tycker jag :smiley:

1 Like

hahaha, hoppas ju personligen på Peking förstås =)