Allsvenskan, våran vackra liga

Allsvenskan, våran vackra liga
0

Allsvenskan går nu in ett skede där alla matcher verkligen betyder något. Såklart att varenda match alltid är viktig, men ni förstår vad jag menar. IFK Norrköping säljer Fjoluson till Krasnodar i Ryska Premier League. Då jag själv skulle vilja kalla mig en supporter till IFK Norrköping, är det lätt att bli aningen deprimerad när spelare försvinner. Men i det här fallet känns det som en sund försäljning. Peking har i dagarna redan värvat in en ersättare som ska kunna gå rakt in i elvan. Fjoluson sitter på ett utgående kontrakt och nu får föreningen säkerligen ett par miljoner i all fall. Den här försäljningen kommer och ska inte påverka en eventuell guldstrid, då får vi rikta ögonen längst upp i planen. Det är där IFK Norrköping just nu har sina brister (TOTTE kom hem!). Hammarby gästar IFK Norrköping på Parken nu på måndag. Curva Nordahl är snart slutsåld, Bajens plåtar, slutsålda. Vilken jävla fotbollsfest gott folk!

Djurgården lånar in en spelare som de i mina ögon borde värvar någon gång i januari. Eddahri som nu kommer in är en Özcan favorit. Djurgårdstränarn hade honom under sina år i AFC och de har en fin relation. Frågan är om tiden är för knapp för att få igång Eddahri? Jag törs varken säga det ena eller det andra angående det. Dock, får de det så kommer DIF vara med hela vägen om Europa-platserna. Vilket galet race vi kommer att få i Allsvenskan, genom hela tabellen, finns det någon som myntar att våran liga är tråkig? Skulle inte tro så!

Malmö FF`s trupp är ju redan bisarrt bra. Hammarby som signat gamla Malmöspelaren Rodic börjar med se galet bra ut. Många minns säkert hur bra Djurdjic och Rodic trivdes tillsammans i MFF. Ser inte hur det kommande samarbetet med en stekhet Tankovic och de två redan nämnda spelarna inte kommer bli en succé… .

ÖSK har värvat en Dansk som jag inte har en aning om hur bra han är eller ej. Men som jag förstått det så är det en spelare som kommer kliva rakt in i elvan. Kan det vara ett riktigt klipp ÖSK fiskat upp på andra sidan Öresund? Spännande att följa framöver…

Kalmar FF har tagit in två provspelare från Brasilien. Det är två spelare de tyckt är intressanta när de varit i Brasilien på jakt efter spelare. Jag personligen tycker alltid att det är spännande när Kalmar kör på det spåret. Vem minns inte Fabio Augusto, vilken legend. Inte lika bra som exempelvis Ceasar Santin, men vilken karaktär!

BK Häcken får in ex-Djurgårdaren Joona Toivo. En gedigen back med en bra bössa vill jag minnas, lite som Alex Milosevic, inga jämförelser i övrigt. Kontraktet sträcker sig på 3,5 år.

Höll på att glömma att Degerlund är klar för IFK Göteborg på lån. Även Keita som var en sväng i Halmstad som dock tillhör FCK. Kan vara nog så viktigt för Änglarna som ser ut att gå en jobbig höst till mötes…Nu ska tydligen även Robin Söder vara klar. Det händer saker, jäklar vad intressant!

Allsvenskan rullar på i en fin takt, det är bara att njuta, för snart är vi där, blasksnö och uppehåll. Hemskt…

Gå gärna med i ”Stugans” Fantasy PL. Vem vet, kanske addas det priser i den framöver, men vem vill inte vara bäst? Koden är följande : 3682275-785903 /