Arsenal- Manchester City 12/08

Arsenal- Manchester City 12/08
0

Hej stugan!

Här kommer alltså ett förslag på spel som inte avgörs förrän om en knapp månad, jag ska berätta varför jag väljer att spela tidigt.

Jag väljer ofta att lägga spel ganska tidigt i jämförelse med gemene man. Detta gäller marknader jag känner att jag har ganska bra koll på och där jag vill slå stängningsoddset om jag tycker något ligger högt tidigt.
Exempelvis i Allsvenskan efter avslutad omgång när man känner till avstängningar samt vilka lag som spelar Europaspel osv finns ofta bra chans lägga spel till nästa omgång.
Självklart kan det ju även slå åt andra hållet och man istället spelar under stängningsoddset, det där är avvägning jag tycker är väldigt intressant inom betting, att hela tiden hamna på rätt sida stägningsoddset. Då pratar jag stora marknader ska jag tillägga.
Nackdelen med att vara såhär extremt tidigt är ju förstås att mycket kan hända på vägen, exempelvis med skador i de olika lagen, eller nu under transfertider att förstärkningar kommer in.

Nåväl!
Seriepremiär i Premier League och första omgången bjuder på stormatch direkt då Arsenal tar emot Man City hemma på Emirates.
Jag kommer att välja spel på hemmalaget här. Inte för att jag tror att Arsenal kommer att ha en bättre säsong än City utan för att jag tror att Arsenal kommer att vara det laget som är bäst förberedda när denna match spelas.

En av anledningarna till det anser jag vara sommarens VM.
Följande nyckelspelare i Arsenal deltog inte alls i VM: Ramsey,Aubameyang,Lacazette,Mikithariyan,& Bellerin (Inte heller nya målvakten Leno eller Cech)
I City lär Sané vara laddad till tänderna efter sin petning och även nyförvärvet Mahrez har vilat under sommaren. I övrigt har nyckelspelarna varit iväg vilket betyder lite längre semester och därmed lite mindre tid för förberedelse inför premiären.

Unai Emery heter Arsenals nya tränare. All heder åt Arsene Wenger men detta känns som en välbehövlig boost för londonlaget. Jag tror Emery är väldigt nöjd över att kunna igång tidigt med en bra trupp, samt att fått in förstärkning till backlinjen i Sokratis&Lichtsteiner, Torreira till mittfältet samt nämnde Leno i målet. Fler förstärkningar kommer antagligen att ske i båda lagen innan premiären spelas.

Jag tror att Arsenal kommer att övertyga rejält under försäsongen mot lag som Atletico,PSG,Chelsea och Sevilla. Med ny manager, nya friska vindar i truppen och många av nyckelspelarna redan igång ser jag ett försprång här. Ett tips är att hålla utkik efter spel i dessa matcher.
Matchen Arsenal spelade mot Borenham (8-0) i lördags dras inga större växlar på pga dåligt motstånd men positivt med namnkunnig trupp direkt hos Arsenal.

Med ny tränare,hemmaplan och nämnda förutsättningar ser jag premiären som en jämn historia.
Även om Arsenal har varit svaga i toppmöten de senaste åren så krävs det en hel del för att slå dem just på Emirates.
Senaste 5 hemma mot City i PL är 1-3-1.
Med detta sagt är det klart jag tycker att City är ett ruskigt bra lag, de krossade allt förra säsongen, men just i denna matchen ser jag värde hos Arsenal.

När vi i dagsläget får Arsenal 0 (Asian) till 2,71 samt +0,25 till 2,13 kan jag inte motstå att klicka redan idag.
Jag tror att dessa odds kommer att sjunka efter vad jag tror kommer att bli en framgångsrik försäsong för Arsenal.

Oddsen hittar ni på Bethard, glöm inte att signa genom stugan om ni ska skapa konto där.

Obs! Spelen är alltså Asian odds. På Bethard hittar ni dessa under Asiatiskt handikapp Fulltid. Arsenal 0 är samma sak som draw no bet- alltså insatsen tillbaka om matchen slutar lika. +0,25 betyder att man får halv vinst vid lika. Vinner Arsenal matchen sitter självklart båda spelen.

/ Curva

3 Likes

Magiskt inlägg, fan man blir peppad på PL nu mitt i semestern ändå!

2 Likes