Bloggen i stugan!

Bloggen i stugan!
0

betners-spelblogg_bg

Det är så mysigt här i stugan så jag tänkte flytta min blogg hit och skriva lite om poker (som jag kan väldigt bra) och sportsbetting som jag är glad amatör på. Fick en idé om ett projekt som jag tänkte testa här i bloggen fram till jul och det är att spela med en dedikerad rulle i storlek så att man kan jobba eller spara ihop den med en “vanlig” lön och se vad man kan hitta för spel och hur det funkar med bankrullekrav och så vidare. En skola för både er och mig i bankroll-management men där jag också scoutar de bästa lägena för en low-stakes spelare och tipsar om diverse sidor, appar, spel och strategier som kan funka. Jag kommer börja med en rulle på 1000 dollar uppdelad på ett antal siter och jag kommer hålla mina rekar till dessa om det inte är något speciellt. Det vill säga att om partypoker erbjuder 1.70 på Chelsea så kommer jag ta det även om det finns till 1.80 någon annanstans därför att det är så jag tror att det är för de flesta som spelar med knappa 10K SEK i kapital. Man har helt enkelt inte tid eller lust att flytta runt pengar för att få .05 här och där på ett spel och så ska det få vara. Det ska vara kul att spela, gnetarna kan dra åt helvete. (ok, det är ju gneta hela projektet går ut på men det får ju finnas en gräns.) Jag kommer redovisa alla sportspel och sammanfatta alla pokerinköp längst ner när jag gör ett inlägg så ni kan följa hur det går.

Det första man måste förstå är att spela jävligt mycket lägre än vad de flesta gör. Om du har en dedikerad rulle som du inte kan bli av med för att du inte kan fixa en ny så skulle jag säga att du behöver 100 inköp för fullbords texas cashgame (mer för shorthanded) och 50 inköp för MTTs. Om man kan tjäna ihop en ny rulle relativt enkelt så kan man ju skita i allt vad bankrullekrav heter och bara köra på, men för det här experimentet så ska vi ligga ungefär där och det innebär att jag har satt upp följande regler för att minimera risken att gå gul men samtidigt inte alltid vara överdrivet petnoga och konservativ. Sifforna kommer ändras när rullen rör på sig upp eller ner men så här börjar vi:

Bankroll: 1000 dollar
Max inköp MTT Fält mindre än 500 pers 33$
MTT fält större än 500 pers 22$ (Ca 2,5-3,5%)
Högsta cashgame 25-50 cent (Kommer göra det enkelt för mig och låta det gälla alla former)
Storlek på units för sportsbet 10$ där maxbet är 5 units.

Hoppas många vill haka på det här lilla experimentet i kontrollerat spelande så lär vi oss förhoppningsvis en del längs resans gång både ni och jag. Kommer börja i morgon med att spela stugans homegame och kanske någon större MTT och eventuellt blir det stream på twitch av det hela. Sätt upp en rulle du har råd att spela för på riktigt och haka på vetja.

Jag är som vanligt osponsrad så jag tipsar hej villt om grejer jag tycker är bra och kul och till att börja med tänkte jag tipsa om Upswing poker som har ett par kurser som iofs är dyra som as men sjukt värda. Jag kommer blogga om deras kurser och ett par andra jag har kikat på för att försöka röna ut vilken du ska köpa om du har råd att köpa en, men tills dess vill jag bara tipsa om att deras nya kurs med Nick Petrangelo är HELT OTROLIG om du spelar lite högre än vad som är skrivet ovan. Idag är sista dagen för att få med hans ICM-kurs på köpet. Det är nog inte värt pengarna om du vet med dig att du förmodligen kommer 5-dollars men om du spelar 200 dollars då och då så skulle jag säga att du måste ha den.

I morgon kör vi!

Ps. Jag kommer lira lite annat vid sidan om projektet även om det är där jag kommer lägga mitt mesta krut.

Kul! Ska bli väldigt trevligt att följa.

Låter inte alla dumt de

Intressant! Ska bli kul att följa.

Är skitkass på det där med bankrulle och tappar allt efter tilt så ska bli kul att få läsa o lära mig av andra. Lycka till!

Härligt! Blir intressant att följa!

Läckert! Lycka till :slight_smile: