CL-platser och nedflyttningskamp

fotboll
premier-league
CL-platser och nedflyttningskamp
0

Ett par rundor kvar i PL och nu börjar lagen kriga för sina platser ordetligt. Vissa lag har mer motivation än andra, men hur mycket betyder det? Är man osäker, håll ner insatserna!

Bournemouth - Swansea

Vad skulle oddset vara om inte motivationen skulle räknas in? Troligtvis under 2 ggr degen på Bourne. Men hemmalaget är inte heeelt matematiskt säkra och kommer att gå in för denna matchen 100%. Jag tror de slår ett sämre lag i Swansea.

Spel Bournemouth@2,15

Leicester - West Ham

Detta odds finns bara pga motivation. West Ham har sett bedrövliga ut de sista omgångarna och kvaliteten i hemmalaget är normalt sett klart högre också. Om inte Leicester bara ger upp som senast mot Palace så borde ettan vara ett självklart spel!

Spel: Leicester@2,32

WBA - Spurs

Här tror jag man ska vara öppen i sinnet. Väldigt många kommer spela Spurs här för att de bara “ska” vinna mot ett avhängt WBA. Det kanske de bara gör men oddset är för lågt tycker jag. WBA har varit klart bättre på slutet och tvärtom med Spurs. Bortalaget har inte imponerat sista 6-7 matcherna och det verkar som om de är slitna eller ofokuserade efter en lång säsong. Det finns säkert chans att de vänder det sista matcherna men till detta oddset så måste hemmalaget synas.

Spel: WBA +1,25@1,9

Everton - Saints

Ok, detta går emot allt vi tror på i stugan. Men återigen så överskattas motivation i denna matchen. Just nu måste man ändå säga att Everton iaf inte är sämre än Saints (inkl motivation). Då blir värdet högt på hemmalaget som underdogs på dnb.

Spel: Everton dnb@2,02

Arsenal - Burnley

En av Wengers sista hemmamatcher och Afc behöver vinna för att säkra sjätteplatsen före just Burnley. Hade matchen och oddsen varit innan säsongen så hade det varit superodds på hemmalaget. Men Burnley imponerar verkligen hela vägen ut, även i matcher de inte vunnit på slutet så har de presterat. Arsenal kommer från en match i torsdag mot AM borta där de inte lyckades gå vidare. Finns stor risk att den matchen sitter i benen och det blir tufft att vinna här med två bollar. Möjligt att oddsen går ner lite på Arsenal men då får vi fylla på!

Spel: Burnley +1@2

Chelsea - Liverpool

Chelsea verkar vara ganska lågt värderade av marknaden nu på slutet. Om det är Conte-snacket eller något annat vet jag inte men vi får utnyttja detta igen. Liverpool borde vara slitna efter tuffa matcher i CL, Mane är borta och denna match kommer ganska olägligt. Viktig match för CL-plats för bägge och inget av lagen kommer hålla igen. Känns som troligt att det kan komma mål här men väljer att knipa värdet på Chelsea.

Spel Chelsea -0,25@2

Man City - Hudds

Slakt, bomb och allting. Det kommer vara uppvisning sista rundorna från mästarna. 6-0?

Spel: Över 3.5@1,9