CSGO DH Marseille

e-sport
CSGO DH Marseille
0

Har fyra idéer idagens kvarstfinaler

Navi att Slå mouse @2.20 (redan börjat men kan va värde att lira karts 2 då Navi kör över Mouse just nu på karta 1)

Cloud 9 -1.5 vs Gambit @2.25 då C9 ser riktigt starka ut och gjort det ett litet tag. Fått in FNS i sin lineup vilket bara blivit positivt.

Gambit är ett lag Ifrån CIS Scenen och man vet aldrig vart man har dessa lag. Otroligt varierande spel från dag till dag men oavsett så har C9 större chans än vad oddset visar str vinna denna med 2-0!

Astralis @1.90 (1.72 atm) vs FaZe
Stora problem i FaZe spel då man har en skada på svenske stjärnan olofmeister. Tycker samtidigt att danskarna i Astralis börjat spela riktigt fint sen man gjorde förändringar i sin lineup och här ska oddsen ner mot 1.60-1.65 enligt mig.

Fnatic @2 vs NIP
Svenskmöte får avsluta denna dag och FNC som kommit tillbaka efter ett litet tag med stora problem kommer aldrig släppa denna semifinalplats till NIP. Man har KRIMZ i toppform och lägg då till att man har 6 raka kartvinster mot NIP.

Fin rek, dock svårt att spela c9 -1,5. FNS inte alls sett bekväm ut och Skadoodle har inte haft samma nivå som innan och under majorn. Blir nog spela något litet på gambit eller avstå.

Vad gäller svenskderbyt så går jag emot dig och provar NiP. Såg fruktansvärt bra ut mot SK samt stabila stora delar av matchen mot mouz som är bland de bästa i världen just nu.

Hopps antigen danskarna eller NiP tar det så sitter mina rekar på eventvinnare. Trevlig helg!

Riktigt dålig rek…

Gambit ser starka ut, cloud9 saknar stewie2k mer en vad snackar om olofm. Jag tror faze tar den ganska lätt då karrigan är tidigare IGL i Astralis och känner deras lag. Sista matchen köper jag, fnatic bör slå nip just nu.

Gillade navi reken starkt! snyggt btw.

Frank du kan ju inte vara så naiv så att du tror att karrigan kan hela Astralis utan å innantill… då det var TVÅ år sedan han lämnade laget… Dessutom är glav1 en bättre IGL i mina ögon, han har säkert hunnit ändra deras spel på dessa två år. Xizt passar inte i Faze han bara gör inte det. Faze laget bygger på individuell skill inget snack om saken, då kan man inte sätta in en gammal rostig IGL och tro att denna matchen kommer bli en “walk in the park” mot Danskarna.

Håller med Emil om Astralis, då jag själv rekade den i min tråd igår.

Hehe… alltså. För det första så bygger inte faze på skill - det är något de kan falla tillbaka på. Ja jag gillar glave som IGL. Men i mina i ögon finns det ingen IGL som kan få tempot i matcherna dit dem villl som karrigan. Jag tyckte mig också så en arrogans hos olofm, och hade förutspått att han skulle bli kickad, nu blev han inte kickad men jag tror att detta kommer gynna deras lag. Xizt kommer komma in i det mer och mer, han är en smart spelare. Vi får se.

Det är stora namn i faze som varit keyplayers i alla sina lag. Men de förstår sig på lagspelet väldigt bra alla, den som gjorde de sämst var i mina ögon olof. Så jag menar.

Dumt att säga att inte Faze bygger på skill, för det gör dem då dem har handplockat fem spelare som varit “stjärnorna” i sina förra lag. Men jag förstår även att dem försöker få upp ett taktiskt lag, men de kommer få svårt att göra det. Faze kommer alltid spela på skill. Xizt är en smart spelare håller med men han passar inte in i faze.

För mig ingår det taktiska i induviduell skill, jag vet inte men jag tycker oddset inte är spelbart på Astralis. Gambit tog första, vi får se - men till 1.92 är inte astralis spelvärt.

Grattis ni som rygga mig på gambit, FNS bidrog noll som rekat :wink:

1.92 på Astralis är definitivt spelvärt, inget snack. Innan var det Faze,Sk,Astralis som bråkade om första platsen i världen och när ett taggat Astralis möter ett försvagat faze är 1.92 riktigt bra odds!

Hehehe okej, kör på bara - jag tror bara inte den är så enkel för Astralis

Har ju dock inte skrivit att den är enkel för Astralis, utan bara att det är väldigt spelvärt.

Hatten av bra spelat, jag borde hållt min käft =D

nejdå inte slut än, det är kul att föra en debatt då jag tycker det tillhör.

Grattis dom som rygga dig på NIP också :kissing_heart: En felmiss av mig på C9 och inget att snacka bort haha. 3/4 in ger dock bra klirr i kassan och hoppas fö din del att Astralis går hela vägen :moneybag:

@TarnigN du var fel ute på Astralis jag var fel ute på C9… sånt som händer!

Jag sa ju att Astralis skulle vinna?

Idag är jag med tanke på oddsen, (nästan 3x pengarna på både fnatic och gambit) sugen på att lägga dubbel. Jag tror mer på en seger för gambit en på fnatic med tanke på map-pools samt Astralis form.

Känns som att gambit har lite edge om 2 av kartorna kan bli overpass, train eller nuke vilket jag tror de kan bli.

Jag har precis börjat spela på cs och tycker mig hitta mycket som är spelbart. Jag valde att spela att båda matcherna går till 3 kartor idag. Jag röstar inte för att någon ska hoppa på mig här, utan lyssnar hellre till invändningar kring spelen.

Tror jag föresten också kommer lägga ett rakt spel på gambit till 3x, så blir det!

Jag baserar också bara mitt spel på matchen gambit gör igår, och det faktum att navis IGL inte har samma cool som en igl bör ha. Jag har heller inte sett Navi nu - då mina första matcher jag kollade under detta event var igår.

Känner nu att jag egentligen ångrar mitt spel lite, men första feeling sa att bägge går till 3 kartor. Så får bara be nu, känns som Astralis vinst och gambit matchen till 3 kartor hade vart optimalt sppell|690x388