CSGO IEM Syndey

e-sport
CSGO IEM Syndey
0

CSGO IEM Sydney

Dubbel:

MVP PK – Chiefs / B.O.O.T-d[S] – NRG (04:00)

MVP PK + NRG -1.5 @1.85

Två lag som är ett par klasser bättre än sina motståndare. NRG har fått ett otroligt fint go i laget och allt annat än en överkörning här ser jag som ett misslyckande (För den våghalsige finns -5.5 på karta 1/2 till 1.80 hos bet365)

MVP är ett av topplagen borta i Asien och har en helt okej form. Möter Chiefs som enligt mig inte riktigt har kvaliteerna för att utmana dem bättre lag oavsett region och här får grabbarna ifrån Australien tacka för sig.

Mousesports – Astralis (07:30)

*Astralis @1.51

ett av få toppmöten under dagen och jag har svårt att se Mousesports slå Astralis här i en bo3 då man har en bredare mappool enlgit mig och när man nu även gjort om lite i sin lineup så ser man ruskigt farliga ut. Står som favoriter att vinna eventet och man kommer att stärka dem chanserna efter matchen emot Mousesports. Får vi då även 10 punkter högre än vad markanden i EU ligger så tackar jag och tar emot.

ORDER – Cloud 9 (07:30)

*Cloud 9 -1.5 @1.83

Order är precis som resterande lag ifrån Asien ett par steg bakom dem Europeiska/Nordamerikanska lagen om man räknar bort TyLoo & MVP PK. Förvisso så förlorade C9 med 2-0 emot TyLoo idag men finns inte en chans att man blir utslagna här och allt annat än 2-0 är fiasko enligt mig. Tycker oddset ska ner emot 1.50-1.60

Fnatic – G2 (11:00)

*G2 @2.10

Väljer att gå emot mitt älskade Fnatic här då man för ett tag sedan började komma tillbaka efter några år utan resultat. Nu har man dock tappat formen helt och det känns inte som att gnistan riktigt finns där för tillfället. På andra sidan har vi dock ett otroligt hungrigt G2 som känner att det är dags att ta sig en titeln igen. Denna tunering har man ett ypperligt tillfälle att faktiskt vinna en titel och jag vet att man förberett sig väl inför IEM. Tycker att oddsen står ett bar punkter för högt här.

FaZe – Grayhound (11:00)

*Grayhound +1.5 @2.38

Grayhound slog ut förra årets mästare och ett av världens bästa lag igenom tiderna SK tidigare idag och där snackar vi skräll. Imponerad stort på både mig och många andra samtidigt som vi på andra sidan har ett FaZe med stora problem och som är här utan en av sina stora stjärnor Olofmeister som är hemma pga. Skada. Tycker och tror att GH är lite för stora dogs här och även fast FaZe ska vinna denna match så kommer det inte bli så enkelt som spelbolag tror.

1 Like

Grayhound, Dubbeln & Astralis sitter väldigt bekvämt… Synd att G2 viker ner sig mentalt som vanligt och C9 är något vi bara glömmer bort… Nåja det viktiga är att vi kan rätta grönt totalt och det gör vi!

1 Like