CSGO på en onsdag?

CSGO på en onsdag?
0

Tyvärr tog jag mig bara till dag 3 på rushen (vilket är nytt rekord då jag brukar sitta fast på dag 1) men men… Vi rullar vidare med lite strömatcher i CSGO och jag har tre stycken idéer senna Onsdag

14:00 Adrenaline Cyber League

Virtus.Pro - Avangar

Avangar @2.25 bet365

Ett gäng avdankade stjärnor i VP mot ett gäng hungriga "juniorer i Avangar är väl något i den stilen jag hade inlett om detta var fotboll.

VP spelade sin senaste match 12 maj där man också vann mot EnvyUS. Laget Hr alltså inte tävlat på 11 dagar och senast man gjorde det mötte man ett lag som just nu går igenom en misär. Lägg därtill att VP har inte haft någon vidare form på väldigt länge samt att deras mappool inte är något att skryta med.

På andra sidan däremot står Avangar som radar upp fina resultat och ni som följt mig en längre tid på Twitter vet hur mycket jag älskar dessa grabbar. Man är hungriga, taggad och vill framförallt bli bättre och bevisa att alla oavsett om spelare i laget använt sig utav fusk tidigare så går man nu in i detta och vill bevisa att det bara är skitsnack att detta lag inte kan bli något.

VP med dålig mappool samt en form och motivation som inte direkt skriker av glädje mot ett Avangar som egentligen kan spela alla kartor just nu samt har otrolig fin form gör att jag tycker detta odds är aningen för högt.

17:00 Adrenaline Cyber League

SK Gaming - Gambit

SK -1.5 @1.94 Pinnacle

Ett Gambit som efter hypen förra året då man vann Majorn egentligen lagt sig ett par nivåer under det och spelar okej CS till och från. Saknar det absolut sista för att verkligen utmana topplagen just nu och jag tror det kommer dröja ett bra tag innan detta lag visar upp något sprudlande resultat igen.

SK har gått igenom en del förändringar i sin lineup både vad det gäller spelare men även roller då Fallen klivit ner ifrån IGL rollen och det är väl egentligen inte så konstigt att man har haft det väldigt tufft senaste tiden med alla dessa förändringar.

Historiskt sett har SK haft extremt lätt för Gambit och när man nu har fått ett par dagar på sig sen uttåget i ESL Pro League att sätta sig ner och gå igenom lite mer så tror jag att denna match kommer perfekt för att få ihop och igång det “nya” SK på riktigt.

21:00 ESEA MDL SEASON

Singularity - Tricked

Tricked @2 bet365 / Pinnacle

Här rör vi oss mot dem lite lägre divisionerna och nordiskt möte mellan svenska Singularity och danska Tricked.

Svenskarnas form är katastrof och tydligen enligt uppgifter så är en del av detta pga. Att man inte lägger ner så mycket tid på pracc osv denna tid på året.

Tricked däremot har gjort en del förändringar i sin lineup och det märks på deras resultat att man är hungriga att utvecklas och vilja bli bättre just nu.

Två lag med helt olika förutsättningar ställs här mot varandra och att Tricked bara har 50% enligt oddsen tycker jag är fel. Coolbet står mer rätt då man har 1.70

Finns på Twitter under namnet @hoogemil_