Dagen efter: Sverige-Tyskland

Dagen efter: Sverige-Tyskland
0

efter-matchen-mot-tyskland

Matchen utan ångest blev matchen som slutade i misär. Sista minuten, mot Tyskland. Man blir ju inte förvånad så här i efterhand. Tyskland är Tyskland. Efter första halvlek kändes det minst sagt bra. Jag trodde nog att den stora maskinen var i gungning. Sverige ska vara stolta men inte nöjda.

Vi skakar om den stora fotbollsindustrin Tyskland. Vi borde haft en straff, hade en del fina möjligheter att göra mål. De svåra första 15 minuterna klarade vi av med nöd och näppe. Robin Olsen tycker jag gör en fantastisk match. Sagge som jag i vanliga håller med om allt, väljer jag att gå emot nu. Han hävdar att det är en riktigt stor tabbe, inte bara Sagge dock, halva twitter också. Jag tror att oavsett om han flyttat sig en meter närmare bortre krysset så hade han inte tagit det perfekta avslutet. För han kan ju inte släppa första stolpen helt, frisparken är alldeles för nära.

Det som föranleder till frisparken kan man såklart diskutera. Men man måste vrida och vända lite på det. Vad sker om Durmaz släpper inlägget fritt? Det kan lika gärna bli mål då. Guidettis avslut i anfallet innan känns än mer konstigt. Antingen borde han söka Forsberg på bortre eller kriga ner sig mot hörnflaggan och döda tid.

Jannes coachning har jag inte mycket att klaga över. Han gör byten som jag känner mig tillfreds med. Dock borde han lyft Berg i min 65 ungefär, då han ser riktigt trött ut.

Det tyskarnas ledare gör efter matchen är ju helt fantastiskt, helt magiskt. Vilken energi det kommer ge inför Mexico-matchen. Tack!

Sverige har allt i egna händer, får vi se det Sverige vi såg mot tyskarna så har vi alla möjligheter i världen. Dessutom tror jag att vi kommer kunna göra det någon procent bättre. VM är inte slut, inte på långa vägar. Vi måste våga tro på det, positiv energi hela vägen nu vänner.

Det som bl.a. talar emot är att Mexico har en historia av att gneta sig vidare från gruppspelet. Dock betyder historia och statistik i det här fallet nada, ny historia skrivs alltid.

Forsberg tycker jag var ett riktigt positivt fall framåt, det måste man ju säga. Nu ska vi luta oss tillbaka och njuta av matcherna fram till Mexico. För när den väl startar sitter man där och mår illa och svettas. Själv somnade jag runt 05:00 ältandes matchen. Men det är ju så det är, det är ju det finaste man vet, då blir man också påverkad.

Tyvärr kan man ju inte skriva en text utan att nämna idiotin som flödar på sociala medier. Rasismen gror i Jimmy Durmaz kommentatorsfält på instagram.

Det som där emot sker är att det svenska folket står enade och rakryggade mot detta vedervärdiga beteende. Man kan givetvis inte tacka rasismen för någonting. Men under dagen får man känslan av en enad nation som ger sin kärlek till Durmaz :heart: . Det natten och dagen har visat är att rasisterna är en liten klick i sammanhanget, för stor klick absolut. Men vi är många som faktiskt älskar Sverige, det gör inte dem! Lämna vårt vackra landslag i fred! Låt för fan fotbollen vara, denna vackra sport som skapar kärlek världen över. Den sport som människor kan utöva oavsett samhällsklass. Jag säger bara “En för alla, alla för en” – GRANDE DURMAZ ! :heart: :sweden:

7 Likes