Debuten, kanske svåraste texten

Debuten, kanske svåraste texten
0

Krönika/blogg-premiär!

Tjena stugan! Många av er vet redan vem jag är, på gott och ont. Ni kommer få dras med mig en hel del under sommaren och en del under hösten. Jag har fått äran av Bengt Sonnert att skriva en del om Allsvenskan, lite VM och lite annat smått och gott. Kanske intervjuar jag just dig som i detta nu läser denna text?!

Lite bakgrund om mig och min koppling till stugan.

Stugan kom in i ett skede av livet som faktiskt inte var roligt överhuvudtaget. Ett långt förhållande tog slut och det psykiska måendet slog ned som ett brev på posten. Jag har under stora delar av mitt lev levt med ångesten som närmsta vän. Men har inte förstått det förns jag blev vuxen. Alkohol och diverse saker under uppväxten har givetvis satt den bollen i rullning. Dock är det inte synd om mig, många har haft det värre. Jag hade iaf idrotten som hjälpte mig otroligt mycket. Även en mormor med det största hjärtat :heart_decoration:.

Givetvis har mitt mående satt mig i diverse situationer som troligtvis inte skett annars. Jag vill verkligen flika in att Bengts arbete med att lyfta psykiskohälsa verkligen gör mig varm i hjärtat.

Jag vet att spel också kan leda till det. Våga prata med nära och köra. Det kommer i de allra flesta fall hjälpa!

Just för mig så blev det konstigt nog spelet som hjälpte mig. Eller rättare sagt The Gambling Cabin. Från dag ett som jag som tittare följde streamen så kände jag sig som en i gänget. Det fick mig faktiskt att börja se ljusare på framtiden. Det var den radikalt största orsaken att jag började tänka i positivare tankar. Det ledde t.o.m att jag fick möjligheten att streama för stugan. Sedermera så testade jag vingarna och startade en egen hemsida tillsammans med en vän. Vilket var lättare sagt än gjort. Men det hade aldrig hänt utan stugan som en stor komponent på vägen dit.

Psykiskohälsa är en sjukdom precis som alla andra sjukdomar. Tänk gärna på det om ni ser en vän eller någon annan som mår dåligt, ta det på allvar. Det ska inte behövas att Avicci eller någon annan stor respekterad idol lider av det och väljer att ta den vägen. Dock är det mitt i det tragiska väldigt vackert hur det har uppärksammats på senare tid.

Vad vill jag egentligen säga med det här. Det är nog tack, tack till alla som gör den här communityn så fantastisk härlig. Tack till “Bengan” som släpper lös FoppaKungen på TGC.

Ha en fin dag! Må klonken vara med er, på alla plan. Så hörv vi och ses mer än vanligt!

/ Antero (FoppaKung)

Kung Antero!
Längtar efter dina hörnrekar i sommarens mästerskap!

Alltså tack! <3 …

Dras mer än gärna med dig under sommaren!
Bengan har lärt oss alla ett o annat som man ska tänka på vid spel. Hela TGC är otroligt och ångrar inte en sekund att jag varit med sedan starten! :heart:

Kärlek Emil! Uppskattas ska du veta! <3