Efter matchen Sverige-Mexico: Vi är från Svealand!

Efter matchen Sverige-Mexico: Vi är från Svealand!
0

efter-matchen-mot-mexico

Vad var det jag sa? Det kunde vara en passande rubrik. Men jag vet hur svårt det är att sia om framtida fotbollsmatcher. Speciellt när det är känslor inblandat.

Men vi ska vara stolta, sträcka på oss. Vi är från Sverige, jantelagens hemvist, våga visa stolthet, det är inte fult! Vi är Sverige och de arroganta korvätande från backhopparlandet Germany åker hem. Hej då Tyskland, syns om fyra år…Hetsa någon annans bänk nästa gång, annars blir det samma utfall…

Men på riktigt, lätt att var uppkäftig i efterhand. Min dag har präglats av ren och skär ångest. Vaknade efter en sämre natts sömn. Kände mig illamående direkt. Tänkte att det är p.g.a. att jag inte fått i mig kaffet. Så var inte fallet, två koppar senare var allt värre än på länge. Nervositeten inför matchen var som guldmatchen för Peking 2015. Absolut inget rolig alls, bara ren ångest. Det var bara att knata ner till bolaget och köpa en flaska vin. Det hjälpte föga…

Men vilka hjältar, vilken ledarstab, vilken otroligt stor ledare vi besitter i Janne Andersson. Ikväll är jag stolt över mitt land, mitt lag och alla som bor i Sverige och stöttar detta landslag, oavsett färg på huden! Jag vill åka upp till huvudstaden om ett par veckor och bada i fontänerna, sätta Finspång på kartan men framförallt hylla vårt fin-fina landslag.

Otroligt tråkigt med Sebastian Larsson, men tajmingen kanske var perfekt med tanke på avstängningen. Dessutom bra att Svensson fick speltid eftersom det är Jannes första man in i den defensiva rollen. Forsberg får otroligt mycket kritik av gemene man. Kunde inte bekomma mig mindre när vi fungerar som lag, där har Forsberg sin roll också. Just nu har han tyvärr varit viktigare defensivt än offensivt. Men den lille trollkarlen kommer nu i åttondelen, sanna mina ord, han kommer växla upp. Robin Olsen och kapten Granqvist, vilka män att luta sin otrygga famn emot.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, är mest i ett glädjerus och ganska tom faktiskt…

Kanna på kanna på, vi är från Svealand, hundratusen man!!!

4 Likes