Elina Svitolina vs Sloene Stephens

Elina Svitolina vs Sloene Stephens
0

Ikväll kl 22 spelas matchen Elina Svitolina - Sloene Stephens, enormt värde på en av två är känslan på förhand!

Vid 05 svensk tid öppnade marknaden på 2.42 Stephens och om det beredde på att Svitolina nyss avklarad sin match är oklart. Morgonseg som jag allt som oftast är placerade jag mitt högspel vid ca. 9-tiden imorse. Oddset som ebjöds då var 2.08. Nu en timme senare är vi under dubbla degen och detta är inte förvånande då jag satte oddsen till 1.70 på Stephens vid en genomgång igår kväll då jag satt och höll tummarna för att Svitolina skulle stå på andra sidan nätet idag.

Världstrean Stephens möter världsfemman Svitolina på nästintill hemmaplan (Kanada) och var är alltså underdog från start. När Stephens kört över Sevastova med 6-2 6-2 så började jag som tidigare nämt så sakta hoppas på den här matchupen. Varför borde inte Amerikanskan Stephens vara favorit? Stephens är den högre rankade spelaren och har en mycket högre högsta nivå än Svitolina. Det finns ingen på touren som för tillfället som slår henne i baslinje-duellerna. Jag kan inte se hur Svitolina ska kunna ligga på försvar på samma sätt som hon gjorde mot Mertens, lägg därtill att Svitolina är en baslinjespelare samt counterpuncher. Precis som Stephens mao, fast inte samma tempo och inte samma vapen. Jag säger värde ner till 1.70, ska vi säga så? Det det tycker ja…

Spelar som sagt ML Stephens till 2.08 och bli inte förvånade om man marknaden stänger på 1.80.

// TRADERN

6-3,6-3 och inget snack om saken. Grattis till er som ryggade!

/Tradern