Facit till EU LCS samt en del idéer

Facit till EU LCS samt en del idéer
0

Formen är som sagt katastrofal och jag ber återigen så mycket om ursäkt… Men nu är äntligen LCS här och jag tänkte gå igenom alla lagen samt ge er mina idéer!

LOL – EU LCS

18:00 Team Vitality – Splyce

Splyce @1.746 Pinnacle

19:00 H2K – Giants

H2K @1.70 CB | ö12.5 Torn @2 Bet365

20:00 Unicorn of Love – Schalke 04

Schalke 04 @1.64 CB

21:00 G2 Esports – Roccat

G2 i en dubbel med Fnatic @2.03 Pinnacle

22:00 Fnatic – Misfits

*Fnatic i en dubbel med G2 @2.03 Pinnacle | ö12.5 torn @2.20

Fnatic har inte gjort några förändringar i sin lineup ifrån Spring split och man kliver helt korrekt in i Summer split som favoriter. Besitter det bästa laget i den Europeiska ligan och även jag tror att detta är ett av lagen som kommer kunna komma in i denna Meta med en tydligt gameplan och faktiskt ha relativt lätt att hitta lösningar på hur spelet ska spelas just nu.

G2 Esports ses som andrahandsfavoriter enligt oddsen och har dem senaste åren varit den stora giganten inom EU LCS tillsammans med just Fnatic. G2s stora svaghet är deras botlane och frågan är hur mycket lagets resterande tre spelare klarar av att bära laget. Till slutspel går man utan tvekan men frågan är om man ens tar sig till final?

Splyce är ett lag jag personligen gillar väldigt mycket och jag rankar detta lag som #2 efter Fnatic just pga. Man besitter individuellt duktiga spelare men sedan har sin support Kasing som är oerhört smart och precis som Fnatic lär ha lyckats hitta lösningar och en gameplan till hur man ska spela i denna Meta. Finns lite värde i “att ta sig till final @3.50” men jag skippar.

Team Vitality bytte ut hela sin roaster förra året och tog hela LOL communityn med storm när man totalt körde över allt motstånd den första halvan av säsongen. När man inte kunna springa som underdogs längre så kom motgångarna och var faktiskt nära att missa playoffs även fast man började säsongen så starkt. Även fast man behållit samma spelare så tror jag man kommer få ett betydligt tuffare år och jag håller inte detta lag som ett slutspelslag för tillfället.

H2K gjorde tvärtemot Vitality förra säsongen där man inprincip inte vann någonting första delen av säsongen och man blev verkligen sågade av egentligen alla. Gjorde några som förändringar i sin lineup och i sitt sätt att spela vilket ledde till att man tillslut tog sig till slutspel. Kan bli en darkhorse och sålänge man inte startar säsongen som under våren så har man en god chans att ta sig till slutspel-

Misfits är laget som jag beskrev det förra året “lite som ett ex man inte kan släppa taget om”. Det är en riktigt bra lineup men förra året fick man verkligen ingenting att stämma och missade faktiskt slutspel vilket jag tycker bevisar vilken flopp våren var för detta lag. Trots att man inte fick ihop spelet från dag 1 så räknades man länge som en utmanare till titeln och jag hoppas för deras skull att man lyckats lösa problemen man hade. Tycker detta lag ska vara rankade fyra efter Fnatic, Splyce & G2.

Schalke 04 gjorde sin första säsong s om organisation förra året och det finns en del likheter med H2Ks lag här. Schalke var väldigt upp och ner förra säsongen och jag tror att det bytet man gjort med Amazing in & Pride ut på sin jungel position bara kommer leda till något positivt. Kommer att bli oerhört jämnt kring sista två platserna till playoff och Schalke är definitivt ett lag som har potentialen att ta sig till playoffs. " schalke att nå playoffs @2.37 " är definitivt ett bra spel!

Giants Gaming har endast gjort ett byte i sin lineup och det är på Supportrollen. Giants är precis som alla andra LCS inget dåligt lag men jag om resterande lag här över anses som potentiella lag till playoff så tycker jag inte att Giants har en tillräckligt bra lineup att vara med och slåss om en top 6 plats. Man ska inte räkna på Giants dock då man precis som Vitality chockade alla med fantastiskt spel första halvan av förra säsongen.

Roccat är kända som “the king slayers” då man på något vis ofta hittar vinsterna mot dem absolut bästa lagen i ligan men överlag så gör man allt som oftast väldigt mediokra insatserna och därför verkligen får slåss in i det sista för att ha chans till slutspel. Rankar Roccat bättre än Giants och lär vara med i kriget kring playoff men jag tror inte att man tar sig dit.

Unicorn Of Love gjorde precis som H2K förra säsongen där man började katastrofalt men spelade upp sig under en liten stund för att sen tappa allting igen. Jag tror att UOL och Giants är dem två lagen som vi kan räkna bort ifrån slutspel just nu.

Långtidsspel: Schalke 04 att nå slutspel @2.37 bet365 | Misfits att nå slutspel @1.44 bet365

Finns som vanligt på twitter under namnet @hoogemil_ om ni undrar över något