Hemma utan buckla och deg

Hemma utan buckla och deg
0

betners-spelblogg_bg

Nähäpp

Kommer fan inte ihåg när jag finalbordade en större tävling senast. Hade planerat att spela lite i kväll om jag bustade köpenhamn men nu har jag ingen lust alls så det blir vila från grinden och spana lite serier i stället.

Gårdagen började finemang. Jag hade 153K och Blindsen hade hoppat till 4k-8k trots att vi hade 13 minuter kvar att spela på 3-6 så det kändes ju sådär. Men så hade de lottat knappen till säte och 3 och där satt lilla jag med min perfekta shove-stack och fick slicka i mig första handens blinds. Nu jävlar! 20k till sådär helt utan strid bara. Därefter relativt mörker hela tiden tyvärr och jag fick vika både QQ och JJ på flopp i stället för att få dubbla upp med dem och vara med i matchen, men så är det ju ibland. Knektarna borde jag kanske degat in med men då hade jag iofs åkt ut så hade inte spelat så stor roll, men så här i efterhand var det kanske misstaget jag hann med. Dock var det inget stort misstag från sb och en snortight UTG tycker jag. Nere på 7BB efter första pausen och får KK i big blind. ALLA FOLDAR. Det händer ju inte. Tre, fyra shortisar innan mig som borde ha varit sugna också så det var riktigt trist. Lyckades sno mig upp till 13BB men fick bita i gräset när jag ställde in dem med AJ från UTG+2 och fick stirra in i två spikar. 56:e plats eller något liknande. 35 priser. Nya tag en annan dag. Jävligt kul tävling var det i alla fall. Rekommenderas.

4 Likes