Holländsk Cup-Final och Gamla Goda Sociedad

la-liga
fotboll
cup-final
Holländsk Cup-Final och Gamla Goda Sociedad
0

Nu smäller det äntligen och chansen att runda av en toppensäsong av AZ Alkmaar med en titel? Jag tror det!

Enkelt resa till titeln blir det inte och Feyenoord har haft turen att få cupen-finalen lottad (stugan-rigg?) till sin hemmaplan De Kuip men biljettfördelningen blir 50/50 så högst skrikande blir vinnande av åskådarduellen. Marknaden har snöat in sig för mycket på detta faktum tycker jag, Alla AZ´s poängspelare kommer till start och bildar holländska ligans för närvarande bästa anfallstrio i;

Weghorst (25mål,9ass på 35 matcher)
Alireza (19mål,17ass på 36 matcher)
Idrissi (11mål,8ass på 30 matcher)

Med denna galna trion där uppe dom fixar minst 2 mål är känslan och då får Feyernoord det tufft vinna titeln. Revanschlustan kommer även vara en faktor då många av dessa Az-spelare förlorade Cup-finalen förra året och vill man inte upprepa.

Kommer spela -0,5 Az till 1.880 och en mindre peng rak Alkmaar till 3.120 @Pinnacle då jag tror det finns en god chans att det hela går till förlängning.

Även DnB-linan och -0,25 linan ligger det bra spelvärde i. In och slaska säger jag men med vilka summor avgör ni själva.

Vidare så hittar vi avsågade Malaga som endast spelar för heder mot ett av La ligas mest formtoppade lag i La Real. I Sociadad hittar vi spelare i Odriozola, Oyrazabal, Illaramendi samt Wallin Jose som delar en och samma dröm, att få spela Vm i sommar. Med form i truppen och motivation så att det blir över känns spelet givet, Rak Sociedadl till 1.750 @Pinnacle i skrivande stund samt ett mindre spel på Sociedad att vinna och att matchen går över 2,5 mål till 2.750.

Så för att summera,

AZ rak 3.120 (låg)
AZ -0,5 1.880 (hög)
Sociedad rak 1,750 (medel)
Sociadad att vinna samt ö2,5 mål 2.750 (låg)

/Tradern

Iskallt, Az sviker och den omtalade trion fick inte ens starta tsm och därmed förblir AZ titellösa iår, kanske inte enbart därför men tråkigt såklart. Sociedad matchen är en sådan match där man har osannolika oturen att tränaren ställer dom 3 bästa och viktigaste spelarna “Oyrazabal, Illaramendi samt Willian Jose” på bänken trots att man jagar Europaplatser och får betala dyrt för det. Svårt att förutse att något sådant ska inträffa. Nya tag!

/Tradern