Home Game och BR Management

Home Game och BR Management
0

Ikväll kl 18, 20 och 22 så går det satelliter på partypoker till SM i poker. Stugan ska ju dit så vi trycker in ett home game i turren kl 18.

Regler

Vinnaren får ett säte i SM main från Party värt 550 euro.

Ytterligare addade grejer: Om ngn med stuganlogga vinner så kastar jag in ett inköp till lageventet med vinnaren som kapten (värt ytterligare 550 euro!). Man får även 55 dollar från partypoker (inköp till sm-satellit) om man mot förmodan skulle slå ut mig (bounty). Alla vinnare av SM-platser med stugan få såklart en hoodie att spela i också!

Så var med i turren, lägg till stuganloggan (kugghjulet till höger i lobbyn) och vinn skiten.

BR management

Sen tänkte jag prata snabbt om bankroll management. Det går sjuuukt snabbt i poker år bägge håll, så tänk på att inte spela för högt för din rullee. Igår sent så spelade jag runt 1000 händer på party. Såhär sjukt kan de swinga (bilden), tänk då på att många proffs spelar såhär många händer VARJE dag.

Man ska ha minst 100 inköp på den nivån du spelar på rullen om man ska vara seriös. Är du som jag och inte spelar poker som proffs och gillar action, så klart man kan tänja lite på de reglerna. Men tänk samtidigt också på att inte spela poker på en nivå som kan påverka din ekonomi om du får en tung downswing.