Intervju: Alexander EC Linder

Intervju: Alexander EC Linder
0

AlexanderLinder

Ålder: 33 år
Född: Colombia
Bor: Stockholm
Familj: Sambo och barn
Favoritlag: Blåvitt och Milan

Tjena Alexander! Riktigt kul att du ville ställa upp på en intervju. Berätta, vem är ”Alex”?

Tjena, inga problem, bara roligt! Boende i Stockholm men uppväxt i Östergötlands huvudstad Finspång. När jag skulle börja nian fick farsan jobb i England så då flyttade vi dit. Faktiskt så var det inte så roligt att bo där som man kan tro. Man saknade vännerna och faktiskt även Finspång. Jag flyttade tillbaka ett varv efter gymnasiet. Sedan bar det av till Örnsköldsvik. Därefter bar det av till Sveriges huvudstad som sagt. Har bott här sen dess och trivs fantastiskt bra.

Arbetar på DHL och kör budbil, innan det så jobbade jag för posten. Börjar dock bli lite trött på jobbet då jag varit inom samma bransch i närmare 10 år. Men just nu är jag pappaledig så det är all in på Fotbolls-VM!

Jag tränar en hel del på gym också, framförallt styrkelyft. Sen gillar jag att dra iväg på musikfestivaler. Hardstyle och trance är det som gäller. Har b.l.a varit i Belgien ett par gånger på festivaler. Nu är ju familjen prio så av naturliga skäl blir det inte i samma utsträckning längre.

Härligt, du har hunnit med en hel del! När väcktes intresset för betting då?

Det var ungefär för fyra år sen, jag ryggade det mesta utan större eftertanke. Men ungefär sen ett år tillbaka så tar jag det mycket seriösare.

Aight, hur menar du med mycket seriösare?

I början så ryggade jag som sagt det mesta och torskade i princip rakt ut. Så bestämde mig för att börja reka själv på en annan spelcommunity. Just för att seriösare gå igenom de aktuella matcherna. Sen dess har det gått bra, i alla fall för mina rekar. Disciplinen privat jobbar jag på, finns ju så mycket roligt att spela på. Det är inte så att min privata ekonomi berörs, men visst, det vore ju kul att plussa lite mer, haha.

Live-betting var något som jag sysslade med mycket förut. Men det tar sån jäkla tid. Man sitter med mobilen hela tiden. Det funkar inte med sambo och barn.

Där ser man, där ser man… Håller du själv på med någon sport förutom styrkelyft?

Jag spelade fotboll fram tills jag var 23. Men tyvärr så började knäna och ryggen säga ifrån. Så nu blir det bara innebandy en gång i veckan utöver gymmet…

Tråkigt att höra med fotbollen. Men Fotbolls-VM då, några tankar?

Tyskland tar det! Tyskarna har en otrolig bredd, alltid någon mindre känd hos Tyskland som blommar ut till världsstjärna. Dessvärre tror jag inte Sverige fixar att gå vidare från gruppen, den är riktigt trubbig! England försvinner i åttondelen. Island får storstryk, Korrupta Ryssland går vidare och Danmark känns riktigt intressanta. Serbien smyger lite och kan göra det jobbigt för många lag. Sen går såklart Colombia vidare, är ju dock aningen partisk.

Oj, oj… Där var vi inte helt överens minst sagt. Men riktigt roligt att höra dina tankar. Det är ju det som är så underbart med fotboll, alla analyserar så olika! Måste ju bara passa på att fråga hur du hitta in till ”stugan”

En kompis, Markus Nord bjöd in mig. Han var medlem sen tidigare. Jag blev lite nyfiken och undrade vad det var. Blev positivt förvånad av FB-gruppen. Väldigt annorlunda mot andra spelcommunitys. Betydligt mer kvalité på speltipsen än kvantitet. Känns som att spelarna här försöker analysera mer. Sen måste jag få säga att jag verkligen älskar RUSHEN, fantastisk tävling! Twitch hinner jag dock inte med att kolla, sambon och barnet behöver ju min tid också. Men FB-gruppen följer och hemsidan ska jag navigera in mig på allt eftersom.

Vad roligt att du är så nöjd! Berätta nåt som du inte borde…

Oj! Vilken svår fråga. Hmmm kommer inte på något. Får fråga sambon, återkommer.

(Det gjorde han inte, fegis, haha =))

Kom på den sista punkten nu. Blev mordhotad på messenger sommaren 2004 när jag hade hånat Englands uttåg ur EM av någon som luskade fram IP adress/adress osv. Fick lova dyrt och heligt att aldrig mer håna England annars skulle personen plocka mig.

Haha okej. Nu är det så här. Jorden är påväg att kollapsa. Vilka tre förutom din familj tar du med dig härifrån? Tänk också på att de ska hjälpa till att bygga farkosten…

Då tar jag med dessa tre herrar!

1. Elon Musk – kommit på Tesla, SpaceX, alternativet till NASA.
  2. Jesper Laursen – För stämningen skull (barndomsvän)
  3. Mr Olympia Rooney Coleman – stor och stark!

Tack som fan för att du tog dig tid med mig Alexander!

6 Likes

Magisk läsning! Grymt kul och bra jobb Foppa! :facepunch::grin:

1 Like

Tack så mycket Emil, upskattas enormt <3

2 Likes