Isner-Del Potro

tennis
Isner-Del Potro
0

en intressant matchup imorgon i Roland Garros som jag tänkte lite skriva mina tankar om.
Dessa möts andra gången i år där Isner drog det längre strået i Miami (1-6, 6-7). Imorgon möts de på grus.

Isner serve har varit mycket dominant som vanligt hela säsongen lång och i denna turnering hållt sin egen serve hela 100% och endast mött på 3 breakbollar på dessa 10 set. Delpo däremot har varit lite slarvigare med serven och har hållit sin egen serve ungefär 88% av gångerna. Med dessa siffror förväntar jag mig inte många breaks i matchen, då båda är världslass servare och inte världens bästa returnerare. Tittar vi på tiebreake siffror ligger isner på 61,5% vinst i sin karriär och Delpo på 57,9% vinst så detta gynnar Isner smått.

Break siffror för isner är ganska sorgliga, endast ungefär 6% av gamen har blivit break men han har fått många breakpoints som han inte tagit tillvara på som kommer jämna ut sig i längden. Delpo däremot brutit ca 37% men detta måste också tas med en nypa salt, då dessa motståndare har inte varit i närheten av Isners serve kvalite mässigt.

I skrivande stund står oddsen i ungefär 3.00-1,46 Delpo som favorit, och det ska givetvis vara så att Delpo ska stå som favorit. Dock tycker jag oddset är lite för högt på isner.
Tittar vi på handicap linorna så hittar vi Isner +3,5 till hela 1,87 som innebär att Isner får till och med förlora 3-0 bara han gör det i tiebreaks tror dock han iaf snor ett sett eller två eller varför hela matchen. Enligt min modell ska linan vara 2,5 med liknande odds, så detta är mitt spel.

SPEL: Isner +3,5 Asian handicap till 1,87