Landskamps-dubbel 6/6

Landskamps-dubbel 6/6
0

Hallå där stugan,

Tänkte dela med mig av ett par spelidéer till kvällens landskamper!

Först har vi Norge-Panama som börjar kl. 19.00, där är jag inne på att Norge bara tar segern till 1.66. Lagerbäcks mannar visade styrka mot Island häromkvällen och vände 1-0 underläge till 1-1 för att sedan hamna i underläge 2-1 igen innan man vände och vann 2-3 efter två sena mål, där Joshua King var högst inblandad i båda (gjorde det ena och assisterade det andra). Det känns som att Lagerbäck har fått det att funka bra hos norrbaggarna med tre raka segrar efter nyår. Panama å andra sidan har jag ju i ärlighetens inte alls speciellt bra koll på, men tittar man till deras senaste matcher så är det inte vidare imponerande. 0-0 mot Nordirland förra veckan, 1-0 vinst mot Trinidad Tobago i april, 6-0 torsk på Schweiz och 1-0 torsk mot Danmark i mars är inga hårresande resultat precis. Därför plockar jag Norge seger till 1.66 hos bet365.

I och med det låga oddset väljer jag att istället spela det i en dubbel med en annan landskamp, nämligen Belgien-Egyptien, som börjar 20.45. Där tycker jag mig ha hittat ett riktigt fint odds på under 3.0 mål, hela 1.55. Att det ska bli mer än 3 mål i matchen känns inte alls troligt, sett till hur Belgiens senaste match såg ut. Jag tyckte inte man såg speciellt farliga ut i 0-0 matchen mot Portugal, det var ju visserligen en tuffare match, där inget av lagen vill ta några risker inför VM, men ändå. Egyptien spelade också 0-0 förra veckan, mot Colombia, vilket jag tycker är imponerande. Såg inte matchen men statistiken talar för att Colombia hade mycket press och då är det bra gjort att inte släppa in något mål, för Colombia har ju som bekant riktigt bra offensiva spelare.

Så här i sista matchen inför ett mästerskap brukar det handla mycket om att spela ihop en elva för många lag (Norge ska ju visserligen inte till Ryssland) och man fokuserar inte lika mycket på resultatet, man vill ju självklart inte förlora sista matchen men man pumpar inte heller på allt vad man har framåt. Därför känns den här dubbeln riktigt bra. Spelas alltså på bet365 till ett total odds av 2.58, men finns garanterat på andra sidor till snarlika odds.

Lycka till!

2 Likes

Fellaini gör 3-0 i 90+2 och det blir alltså push på under 3.0, en liten vinst ändå i och med att Norge vann 1-0, men tråkigt att bli snuvad på den fulla vinsten i 92a!