Lillrapport från Nordiska mästerskapen

Lillrapport från Nordiska mästerskapen
0

betners-spelblogg_bg

Det fanns visst en kula till

Hade helt missat att det var re-entry i NM så det blev en dusch, en macka och en kula till och 100 fräscha K på blindsen 2-4 när jag kom tillbaka. Höll på att busta i första handen när jag plockar upp skithanden AQs och raisar utg får syn av BB. Skräpflopp med backdoor flushdrag så jag c-bettar och får syn. Blank turn men det ska ju gå att reppa överpar i det här läget så jag trycker iväg en bet som ser så ut. Han steker i hundra år innan han foldar sjukt envisa, danskarna.

En stund senare sitter jag på knappen med 67o och har en raise och två syn framför mig. Tar en koll, den här potten kanske går att plocka om det vill sig väl även utan träff. Monsterträffen kommer i stället när dealern viker upp 345 med två ruter, jag har ruter 6. UTG c-bettar 11k och får en syn innan det är min tur och jag har ganska precis 100k igen så jag tänker att det är lika bra att veva in alltihopa och försöka se ut som ett drag. Alltid lyckas man få en av dem att syna :smiley: UTG steker en bra stund med vad han senare sade var JJ innan han foldar och mittengubben steker lika länge medan han högt intalar sig att jag har 66 och synar med 77. Så fort jag ser 77 vet jag att jag är i trubbel. Det har varit en sådan period. Hade dock tur och fick dela potten. Nya tag.

Några händer senare sitter jag på knapp med K7s får syn av båda blindsen, floppar öppet stegdrag och blir av med halva stacken innan jag ger upp. Nere på 12 bb precis till middagspaus.

Handen efter paus får jag A3o UTG men det blir lite knas i handen så jag vet att alla fram till SB kommer lägga sig och jag har i princip knappen plus att om de inte sett vad jag såg så har jag också UTG till hjälp att reppa styrka så det var inte mycket att snacka om utan jag ställde in. Tyvärr hade SB JJ och jag fick för en gångs skull ha tur på riktigt. Var dock inte riktigt säker förrän det TREDJE esset landade på river. Årets första fyrtal kändes det som och jag är tillbaka på runt 90k någonting. Handen efter får jag TT i BB och ställer mot en knappraise och får plocka lite till och två händer senare får jag in det med JJ från knapp mot TT för SB och är plötsligt uppe på average och livet leker. Sedan var det lite upp och ner och inga konstigheter utan händer och utan bra spots men lyckades klamra mig kvar till dag två med 153k. Vi kommer spela 13 minuter till på 3k 6k så det känns helt ok. Med ett fint bord eller ett par händer och helst både också ska det kunna gå riktigt fint det här.

BB ante!

Slår ett slag för detta igen! Vilken jävla grej. Kan alla ta efter det här genidraget direkt, tack? Det blev dock precis så som det inte får bli för mig i går. Blinds 2k 4k och BB antar alltså en hel blind till så det kostar 8k att sitta i BB. När jag har foldat min BB från min 145k-stack blir jag flyttad till nästa bord. Jag var ju inte uppmärksam förrän jag satte mig på nästa bord och de ville ha 8 friska K för en ny BB direkt. De vägrade ge sig. Jag vägrade ge mig ännu mer. Jag brukar inte bråka med personalens beslut om de inte är riktigt ute och cyklar men att resa sig upp och gå till nästa bort för att lägga 6% av stacken i blinds igen var inte aktuellt så vi tjafsade några minuter och då ville han flytta mig till UTG på ett annat bord. Samma sak, hävdade jag. Till slut hittade vi en kompromiss med att jag fick sätta mig i mitten någonstans på ett annat bord. MEN om man bara ser upp med den sjuka orättvisan som en sådan miss innebär så är BB ante helt överlägset.

En annan grej man ska se upp med är att inte ha samma färg på 500 och 25k i markerstapeln vilket party nästan valt här. Jag sade direkt till min bordsgranne vid första bordet att det här kommer bli trubbel. Två timmar tog det innan någon stackare lyckades raisa 25k i stället för att syna 11… Riktigt dumt.

Ok, förhoppningsvis kommer det mer än en bust-update under dagen. Vi drar igång 13.00 och allt känns fint. Nu blir det roomservice frukost och sedan en snabb vända till gymmet för att värma upp betting-armen.

2 Likes