Lördag & Datorspel

e-sport
Lördag & Datorspel
0

CSGO – IEM SYDNEY

07:00 FaZe – TyLoo

TyLoo +1.5 @2.10 bet365
TyLoo @4.5 bet365

TyLoo är som jag skrivit i särklass det bästa laget borta i Asien och under detta event tycker jag man också visar att om man får mer erfarenhet och får möta topplagen ifrån EU/NA ett flertal gånger utan så stora mellanrum mellan gångerna så tror jag att vi faktiskt har ett lag som på riktigt kommer kunna utmana om bra placering i absoluta toppturneringar.

Nu står FaZe på andra sidan och hade detta lag haft sin ordinarie femma samt att vi hoppat tillbaka i tiden ett par veckor/månader så hade jag redan suttit på -1.5 sidan. Man har dock efter förlusten mot Renegades spelat stabilt och förtjänar utan tvekan att vara där man är trots att en av lagets stora stjärnor Olofmeister saknas.

TyLoo är och ska vara underdogs här självklart men jag ser stor möjlighet till att man kommer stå upp vädligt bra här mot FaZe. Jag ser att TyLoo däremot har betydligt mycket större chans än vad oddset visar att vinna mot hur FaZe ser ut som lag just nu och även fast man inte kanske når hela vägen fram till en Final så bör man pressa FaZe tillräckligt mycket till att man snor åt sig minst 1 karta här.

11:00 Astralis – Mousesports

Astralis -1.5 @2.20 bet365

Astralis som varit favoriter till att vinna eventet redan innan det startade och med det man visat upp under gruppspelet så ser det ju inte direkt sämre ut nu. Förutom en jämn öppningsmatch emot NRG så har man totalt kört över sina två motståndare med 2-0 (Mousesports & Fnatic) och det märks verkligen att Astralis nu har hittat formen rejält samtidigt som nästan alla resterande topplag har en liten dipp.

Mousesports har ett ungt och väldigt talangfullt lag och förutom förlusten mot Astralis i gruppen så har man vunnit sina matcher och är nu i en semifinal. Denna lineup eller ja alla lineups Mousesports haft senaste åren har varit kända för att spela fantastiskt fram till det verkligen ska avgöras och då låser sig allting tyvärr, Man kastar bort rundor, dueller och ja vad vet jag vad allt heter.

Astralis har betydligt bättre mappool och det som danskarna gjorde gentemot alla andra lag som Mousesports har mött denna turnering är att man har bannat bort Mirage. Det är Mössen bästa karta utan tvekan och jag hoppas och tror inte att Astralis gör något misstag denna gången heller och låter man inte Mirage gå igenom så tycker jag återigen oddsen ligger alldeles för högt för att ge Mousesports en chans att ta en karta.

Det är ändå playoffs och jag väljer att hålla nere mina inatser då jag vet att det är väldigt små marginaler som avgör Esport och framförallt CSGO.

LOL – Mid-Season Invitational (MSI Play-in)

11.00 Gambit – Ascension / 14.00 Gambit – KLG

Gambit + Gambit @ 1.800 Pinnacle

Dag 3 utav “förkvalet” och omgång 2 från Grupp A ska spelas. Våra Ryska vänner i GMB gick igenom dag 1 med 3-0 då man vann relativt enkelt 2/3 matcher och fick kämpa sig igenom den tredje och sista matchen. Jag tycker att just i den matchen visar man att jämfört med resterande tre lag i sin grupp så är man ett par nivåer upp både vad det gäller “mechanics” men framförallt macroplays och hur man som lag spelar. Tror att Gambit även går igenom denna dag 3-0 och på så vis kvalar sig in till knockout stage. I ett sånt här viktigt skede så ska man inte fucka upp pick/bans så mycket och löser man den biten samt behåller samma kylan som man hade i torsdags så vinner man dessa två matcher utan problem.

12:00 KLG – Rainbow7

ö12.5 torn @2.10 bet365
ö1.5 Barons @1.72 bet365

Match två för dagen och här kan hela gruppens öde avgöras beroende på vilka som vinner. KLG sitter just nu på 2-1 & R7 på 1-2 och ja ni förstår då hur viktig denna vinst kommer att bli om något av laget ska ha en chans att ta sig ifatt Gambit och framförallt KLG gillar att drafta sitt lag och sina champs till mid/lategame. Eftersom att detta är en sådant viktig match så tror jag att vi kommer att få se en ganska tight inledning av matchen och då kommer dem här neutrala objektiven blir extremt viktiga. Tänker inte gissa vilka som vinner här men att minst 2 barons ska bli dräpta samt att minst 13 torn förstörs väljer jag att satsa mina kronor på.

15:00 Gambit – Rainbow7

Gambit @1.76 Pinnacle

Som jag skrev där uppe så tror jag att Ryssarna går ifrån även denna dag med 3-0 men jag kommer att dela upp spelen då oddset på denna enskilda match är alldeles för högt. Rainbow7 var det laget rent oddsmässigt inför dag 1 som skulle utmana om första platsen tillsammans med Gambit men jag spelade tyvärr bort sig själva ifrån den chansen. Vid det här laget kan Gambit redan vara klara för runda 2 och på så vis vilja testa någon ny champ och det är också en faktor att jag väljer att inte spela en trippel av alla tre matcher.

16:00 Ascension – KLG

KLG @1.54 Pinnacle

KLG spelade faktiskt väldigt bra under första dagen av förkvalet. Denna match är den sista på dagen och Antingen blir detta matchen som allting avgörs på men eftersom att Gambit redan vunnit alla sina matcher (hehe) så kommer det egentligen handla om att avsluta säsongen snyggt för dessa lag och av det jag såg under dag 1 så tror jag att KLG vinner denna match relativt enkelt så länge man sköter pick/bans snyggt.

Det lär och kommer säkert finnas en hel del värde spel live på dagens LOL matcher och vill ni kunna hänga med på dem så finns jag som vanligt på twitter under namnet @hoogemil_ , där kan ni även ställa era frågor eller bara höra av er om ni undrar över något i allmänhet kring mig eller mitt spelande!

4 Likes

‪Vaknar upp och ser att TyLoo precis vinner karta d vilket innebär 1-1, Skönt start på dagen med TyLoo +1.5 :white_check_mark: :moneybag:‬ (Vilket också betyder att jag är vidare i #rushen)

Vet inte vad Gambit håller på med… Men man förlorar mot Ascension och dubbeln (Gambit + Gambit @ 1.800 Pinnacle) är förlorad…

ö12.5 torn @2.10 bet365 & ö1.5 barons @1.72 bet365 sitter utan problem :white_check_mark: :moneybag:

astralis -1.5 sitter vid bra på men jag tycker att man kastar bort karta nummer 2 lite… Hade utan tvekan spelat det oddset igen men tyvärr går spelet förlorat…

Nu jobbas GAMBIT & KLG in!

Gambit går 5-1 under Play-in vilket betyder att Gambit @1.76 mot Rainbow7 sitter och jag plockade även Gamblti live @1.66 här så det känns bra!:moneybag::money_mouth_face:

Nu ska KLG jobbas in i en helt betydelselös match för dem!

KLG kastar matchen totalt och förlorar… Nåja vi rättar plusset även denna dag och imorgon är tyvärr utbudet katastrofalt så jag kommer att skippa spel då! Trevlig helg och grattis till er/oss som hängde med på mina gissningar! :smiley:

6 Likes