Magiska Allsvenskan

allsvenskan
Magiska Allsvenskan
0

Hej igen. Det är minst sagt ett härligt tempo i Allsvenskan, då menar jag inte tempot i matcherna. Utan tätheten med matcher innan Fotbolls-VM.

ÖSK vs AIK

ÖSK har faktiskt inlett serien bra. Truppen är inte den bredaste men viss spets finns. Kjäll har fått ihop gruppen på ett bra sett och med någon spetsvärvning i sommar så tror jag ÖSK kommer klara sig kvar med marginal. Nordin är dessutom bättre tränad än någonsin.

AIK, Svenska Mästare 2018? Ja det ser verkligen inte omöjligt ut. Bästa truppen i mina ögon. Klassspelare som Tarik, Nabil och Henok. Steffanelli på bänken, vilken offensiv! Norling tror jag verkligen har lärt sig av sina misstag och kommer troligen ha en betydligt större offensiv vickning på taktiken…

Jag tror AIK kommer städa av ÖSK med 2-3 bollar och trumma på matchen igenom.

Spelar raka tvåan till 1.95 och lägger AIK -1 till… för en "TV-PENG.

AIK 1.95

IK Sirius vs BK Häcken

Trots Sirius skadebekymmer så har man inlett serien på ett helt okej sett. Men idag kommer det inte räcka. BK Häcken är ett gediget fotbollslag. Hisingegänget bygger vidare på Stahres defensiv inkluderat Alms fotbollsfilosofi. Irandust är ett avbräck men är det något Häcken har så är det gedigna ersättare. Matchen kan bli tajt men i min värld ska Häcken stå som segrare!

BKH 2.15

DIF vs MFF

Riktigt intressant match på förhand. MFF kommer från en oavgjord match där Bachouri skadade sig. DIF kommer från en jobbig derbyförlust. Pågarna från skåne har släppt in mål i alla matcher hittils och DIF är nästan alltid starka hemma med Sofia läktaren i ryggen. Vad säger ni, 2-2 inte helt orimligt va?

båda lagen gör mål 1,89

KFF vs Östersund

Det är som sagt mibst sagt kris i nuläget i ÖFK efter Kindbergs bravader. Han sitter fortfarande anhållen. Dock så tror jag att ÖSK inte springer och tänker på det under matchen. MEN givetvis kan det ha påverkat på förhand så pass att det t.o.m leder till en förlust. Jag tror dock på en öppen match på Guldfågeln och två lag som vill vinna. Ska ÖFK vara med i toppen så är det trepoängare som gäller!

Över 2.5 mål till 2.20 tycker jag är ett riktigt fint odds!

över 2.5 mål 2.20