MSI LOL day 2

e-sport
MSI LOL day 2
0

Det blev ju allt annat än bra med fredagens spel då vi hamnar på 0/3 men vi kämpar vidare och har en hel del matcher framför oss idag…

LOL MSI

12:30 RNGU - EVOS Esports

under 3.5 dragons @1.80 bet365

RNGU från China kommer in i turneringen som på pappret ska vara det lag som utmanar Kingzone att vinna MSI. Man hade stora Visa problem för att ta sig till Europa och var nära att missa hela eventet. Nu är man dock här efter lite stress och enligt mig så ska man kliva ut där och var ett par nummer större än EVOS idag. Dessa två lag fokuserade inte alls på drakar under första dagen där RNGU dödade 3 drakar på sina två matcher samt att EVOS dödade 2 på två matcher.

13:30 Team Liquid -Flash Wolves

ö1.5 Inhibs @1.59 Coolbet
FW @1.70 Coolbet

Flash Wolves spelade otrolgit bra under första dagen av eventet och visade att oavsett om man fick kvala in eller inte så är man inte här för att vara en slagpåse. Team Liquid däremot slarvade något enormt i sista matchen mot EVOS och får skylla sig själva att man inför dag 2 nu står på 0/2 vinster.

Precis som alltid kommer mycket handla om p/b och det känns som att Flash Wolves har mer verktyg och idéer att jobba med för tillfället än vad TL har. All press ligger på grabbarna ifrån NA och tyvärr tror jag för deras skull att FW är för starka här.

15:30 RNGU - Flash Wolves

ö1.5 Inhins @1.59 Coolbet
ö12.5 torn @2.27 Coolbet

Två lag som kommer att vara med och slåss om semifinalplatserna och RNGU går självklart in i denna match som favoriter. Precis som jag skrev där uppe så är FW en liten “dark horse” denna turnering och det känns som att om RNGU inte är 100% fokuserade så kommer man att få det tufft för så jämnt är det i toppen av detta spel.

Då RNGU lever väldigt mycket på sin ADC och teamfights så tror jag att vi kommer få se en ganska lång och utdragen match här och då tycker jag att oddset är alldeles för högt på överspelet (ligger t.ex. på 2 hos bet365)

16:30 Team Liquid - Fnatic

Fnatic @1.714
ö3.5 Drakar @1.70

Precis som igår väljer jag att ge Fnatic mitt förtroende då jag tycker att detta lag är fantastiskt bra och när man fått utvärdera dag 1 så vet jag att man kommer kliva ut här och spela ett helt annat spel vilket vi ser i matchen dem spelar just nu mot storfavoriterna Kingzone som man helt enkelt kört över dem första 25 minuterna av matchen…

Tyvärr för våra vänner ifrån NA så kommer man att vara 0-4 (om mina tankar är rätt) och man har en enorm uppförsbacke för att ta sig till playoffs. Tycker att man är ett par steg sämre rent lagmässigt mot resten av världens topplag och nu när Fnatic har fixat sina problem man hade dag 1 så tycker jag oddset ska ner ett par steg.

Finns på twitter under namnet @hoogemil_ för er som har funderingar och frågor!

under 3.5 drags RNGU - EVOS :money_mouth_face::money_with_wings::moneybag:
FW & ö1.5 inhibs :money_mouth_face::money_with_wings::moneybag:

ö1.5 Inhins @1.59 Coolbet :red_circle::red_circle:
ö12.5 torn @2.27 Coolbet:red_circle::red_circle:

Fnatic @1.714 :money_mouth_face::money_with_wings::moneybag:
ö3.5 Drakar @1.70 :money_mouth_face::money_with_wings::moneybag:

5/7 spel in och vi reparerar oss lite mer än 50% från gårdagen! nu jobbar vi in söndagen också så kan vi iallafall räkna ± 0 för helgen :9c: