Omgång 16 färdigspelad

Omgång 16 färdigspelad
0

Då verkar Saman Ghoddos klar för La-Liga. IFK Göteborg värvar underifrån. Åtvidaberg tar hjälp av sin sponsor ”finsenap” för att värva spelare. Händer ju minst sagt en del på värvningsfronten. MFF har en tuff bortamatch i CL-kvalet. Vidi har inte förlorat i ligan på väldigt länge och har givetvis en trygghet p.g.a det. Dock bör det vara 50/50 angående Malmös möjligheter att avancera till nästa omgång. Ska villigt erkänna att den här texten blev aningen sen tack vare Pekings poängtapp borta mot Sundsvall. Länge sen jag faktiskt blev så här pass medtagen av ett oavgjort resultat. Men nu till matcherna.

Östersund åkte till Borås med ett självförtroende som bara växt och växt sedan VM-uppehållet. ÖFK har en tendens att inte bli sämre trots alla spelartapp, bara att imponeras av det. Mycket kan man ifrågasätta hos den föreningen men det de gör på plan är givetvis imponerande. IF Elfsborg däremot simmar fortfarande i vassen, de hittar inte riktigt ut mot öppet vatten om man säger så. Thelins markeringsspel verkar inte fungera så bra när man har så pass individuellt skickliga spelare. Jesper Karlsson tycker jag är lite intressant att stanna ett ögonblick och fundera… Han var riktigt på gång för ett par år sedan, men har det hänt något positivt i hans utveckling? Viss, han har haft en del skadebekymmer o.s.v men jag ser inga tendenser till någon utveckling. Riktigt tråkigt, inte försent ännu, men det bör nog börja hända något snart. Annars är risken att hamnar på stilla vatten i någon klubb längre ner i seriesystemet…

Östersund vinner rättvist. Simon Kroon gör en riktigt bra debut och får göra ett mål dessutom. Elfsborg skapar en del chanser men med 2-0 med sig ut till andra halvlek så reder ÖFK ut detta utan några större bekymmer.

Sudsvall utan Batenero tog emot ett taggat IFK Norrköping. Peking spelar en fin fotboll i matchen men sumpar överjävligt många målchanser. Sundsvall krigar på bra, får löpa enormt i defensiven men sticker upp på omställningar, ibland. IFK Norrköping är dock det bättre laget spelmässigt. Sundsvall kvitterar sent i andra halvlek och sista minuterna har Sundsvall en fin möjlighet att ta ledningen. Peking har dock tre ruskigt bra lägen. Kalle Holmberg får tyvärr ta rollen som mästarsumparen just den här matchen. Kalle som oftast är en klinisk avslutare i boxen får inte till det, minst sagt. Det symboliserar hans säsong 2018… Sundvall är nog väldigt nöjda med poängen. Ska Peking slåss om guldet är seger ett måste mot Hammarby hemma på Parken, i alla fall enligt mig…

Bra skrivet!, inget PLfantasy iår?

Jag vet faktiskt inte =)

Hallå igen, jag gjorde en liga. Kolla FB-gruppen. Sen får vi se om Pokergurun tillika magikern Sonnert styr upp nån tävling =)