Philadelphia – Winnipeg 29/1

Philadelphia – Winnipeg 29/1
0

%C3%85backas%20nattmacka

En nattmacka i nattens NHL

Två ganska neutralt offensiva/defensiva lag möts inatt där Winnipegs fundamentala kvalité är mycket bättre och det syns också i moneyline oddsen. Tycker moneyline står oddsmässigt ganska rätt så avstår spel från den marknaden.

Däremot i Ö/U marknaden spelar jag ett litet spel, Båda lagen kör med andra målvakten och tycker marknaden överreagerar på detta. Brossoit (WPG) har denna säsong hela 0.943/ och en goals allowed average på endast 2.01 dock ganska litet sampel. Hart (PHI) har godkänt save% hittils med 0.918/2.66 GAA.

Xgoals ligger båda lagen ganska neutralt WPG 2.3/2.37 och PHI 2.34/2.3. Det som har gjort Winnipeg så framgångsrika denna säsong är deras livsfarliga PP som ligger på ungefär 26% 4 i ligan och deras målvakter. PHI tvärtemot deras brutalt dåliga PP 13% och Boxplay 4 sämst i ligan på 76%. Håller sig PHI sig borta från utvisningar förväntar jag mig en någorlunda jämn/låg mål match. Dessutom har lagen haft en liten paus vilket ofta gör att lagen är lite ”ringrostiga” och spelar lite försiktigare.

Nattens spel U 6.5 mål (inc ÖT) 2.00. 0.5/3 units finns att spela på Bethard/toto2 till samma odds i EU.

Har för första gången gjort ett ”offentligt” låst spread som man kan titta in på ifall man nångång vill följa hur det går/rygga här: Spreadsheet.se - sportsbetting spreadsheet -

6 Likes

Magiker, löjligt fint spreadsheet.

1 Like

Den är godkänd, de man ser fast det är litet sampel är fast man har 7/17 minus veckor och en förlust streak som är nästan dubbelt så stor som största winstreaken (13 kontra 7) kan man ändå ha ok resultat i längden med hjälp av bra insatsfördelning och långsiktigt tänkande.

1 Like

Kungligt spel, nu grindar vi på :heart:

1 Like

Ja väldigt fint spreadsheet och det här spelet satt lugnt och säkert!

Angående insatsfördelningen, det är bara baserat på värde du bestämmer insatsen eller något annat? Noterade lite trender i den nämligen när jag skummade igenom. :slight_smile: Nästan bara 0.5 unit insatser senaste 25 spelen och sen nästan bara 1 unit insatser på föregående 25 spel. Under första 70 spelen inte ett enda 0.5 unit spel t.ex. Men kanske lättare att hitta bättre värden tidigare på säsongen?

1 Like

Början av säsongen är givetvis bästa värdemässigt före marknaden börjar hinna lite ikapp och märkte ganska snabbt där efter första downswingen att jag hade för aggresiv strategi och sänkte insatserna. Jobbar nästan mer med riskhanteringen än värde i NHL jämfört med typ tennis för att värdemarginalerna är extremt små. Så ofta stoppar jag “swingarna” med att sänka insatsen. Hoppas det svarar någorlunda på frågan :smile:

3 Likes