PL-tankar 2/11

PL-tankar 2/11
0

Newcastle - Watford Hört många kommentarer om Watford typ “-De har spelat bra men de är ju så ojämna”. Förstår inte alls det snacket då de egentligen bara har gjort en dålig halvlek på hela säsongen, andra halvlek mot Fulham efter att ha dominerat första. I övrigt har de spelat jämt mot alla storlagen och vunnit resten utom en. Jag antar det är just 0-4 förlusten mot Bournemouth som sticker i ögonen på folk. Där leder Bournemouth visserligen med 0-1 men chansmässigt (xG) är matchen helt jämn fram till att Watford får staff o rött kort mot sig i 31:a, efter det är ju matchen i princip över. De har ett par skador men fullgoda ersättare och nu har de dessutom fått tillbaka sin kanske bästa offensiva spelare i Deulofeu. Newcastles säsong håller på att ge den hedersamma förlusten ett ansikte med ena uddamålsförlusten efter den andra. De håller siffrorna nere med en organiserad defensiv men anfallsspelet är väldigt tamt och slutar oftast med ofarliga långskott. Jag rankar Watford som sjundelaget i ligan för dagen bakom de stora och Newcastle som nånstans runt 16-17. Tycker därför det är konstigt att Newcastle är favoriter och ser ganska stort värde på Watford här. Spelar Watford 0-boll ~2.00

Wolves - Tottenham Intressant test för Wolves här. Pochettino lär knappast missat hur Watford attackerade Wolves wingbacks vilket vållade dem stora bekymmer. Wolves kan nog förvänta sig att Spurs dyker upp med en liknande taktik så frågan är om de förberett sig och har nåt motdrag. Jag tror inte de kommer ändra något initialt utan köra på som vanligt, försöka hålla nollan så länge som möjligt och ändra först vid eventuellt underläge. Spurs har inte imponerat under säsongen men är väldigt tunga att möta. De maler på, petar in nån boll och är tighta bakåt, enkelt men effektivt. Nu är Eriksen och Alli friskförklarade så kanske kan det börja blixtra till lite mer i anfallen. Jag tror Wolves kommer få svårt att skapa så mycket framåt och att Spurs till slut avgör. Spelar Spurs -0.25 ~2.05 . Om man är inne på samma spår som jag men vill ha lite högre odds kan man testa Wolves Under 0.5 mål ~2.90

Chelsea - Crystal Palace Skulle i princip kunna klipp&klistra in reken från förra veckans Palace-match. Palace har väldigt svårt och göra mål när de inte blir bjudna på straffar men är solida bakåt. Chelsea ångar på men det låter som Hazard inte är helt återställd och inte kommer spela hela matchen. Har svårt att se att det blir ett målkalas och spelar Under 3 ~2.00

Huddersfield - Fulham Det får väl anses som svagt självmordsbenäget att röra Fulham efter hur usla de varit på slutet. Men Cairney är äntligen tillbaka och alla man lyssnar på som kan laget skriker efter att få in Anguissa. Så dyker båda de två upp i startuppställningen så kommer jag inte kunna hålla mig från nåt slags handikappspel på Fulham.