Premier Leaugue är tillbaka

Premier Leaugue är tillbaka
0

Bengans_bomb

Hudds - Liverpool

Hudds +1,5@ 2

Bournemouth - Saints

Saints +0,5@ 1,91

Saints är enligt mig (standard) minst lika bra. Bara köra pluslinan.

Cardiff - Fulham

Cardiff dnb@ 1,83

Samma sak här, Fulham ser fruktansvärt obalanserad ut. Nollbollen känns stark!

West Ham - Spurs

West Ham +0,5@ 2,1

Försöker få in lite motiveringar imorgon fm!

Haft svårt o hitta värde denna veckan, mest småspel för man inte kan hålla sig.

Cardiff-Fulham Lyssnade på Statsbombs podcast i veckan. De diskuterade om de trodde Fulham kommer åka ur PL. De trodde inte det o lutade sig mot Fulhams offensiva statistik. De har visserligen sämst defensiva stats men ligger 10a i tabellen för offensiva stats. Teorin är att de kommer göra mål mot bottenlagen medans de lag som är dåliga både framåt och bakåt inte kommer kunna utnyttja Fulhams defensiva svagheter i samma utsträckning och de skulle då kunna hämta en hel del 3-poängare mot bottenlagen. Om teorin kommer stämma återstår ju att se men man kan ju ha med sig tanken under säsongen. Oavsett lät det bra så jag kunde inte låta bli att spela när man nu får dem som underdogs. Fulham 0-boll ~2.10

West Ham-Spurs West Ham gör en helt ok match mot Brighton men hamnade i tidigt underläge o visade väl att deras starka sida inte ligger i att jaga o föra en match utan är mer bekväma när de får ligga lite på kontring o utnyttja sin snabbhet. Tror Pochettino är väl medveten om det och kommer lägga upp en ganska tight defensiv taktik där de inte släpper till nån kontringar för att sen gneta sig till ett mål på hörna eller nåt. Spelade West Ham +0.75 tidigt men det oddset finns inte längre o just nu hade jag avstått spel. Spelar Under 2.75 ~2.05

1 Like

3/4, lite orättvist i spurs ändå, men fin dag!

2 Likes