Retur i Rom. Synar bollinnehavet

fotboll
Retur i Rom. Synar bollinnehavet
0

Jag ger mig på att sia i hur matchbilden kommer se ut i morgondagens möte mellan Roma och Liverpool, här efter Liverpools urladdning på hemmaplan ett på veckor tillbaka. Efter att i första ha avfärdat Roma ganska enkelt är det dags för Roma att försöka göra vad de gjorde mot Barcelona några veckor sedan, vända en tremålsdeficit inför en sjungande hemmapublik, dock denna gång med, vad som på pappret, är ett snäpp bättre utgångsläge tack vare två sena bortamål. Barcelona och Liverpool spelar på lite olika sätt och att Roma skulle äga majoriteten boll hemma mot Barcelona, Barcelonas solklara försprång till trots, var det aldrig tal om, och så blev heller inte fallet. Imorgon tror jag däremot att matchbilden, främst bollfördelningen lagen emellan, kan komma att bli en fortsättning på andra halvlek i sammandrabbningen i England där Roma fick ha bollen 54% av tiden, mot ett Liverpool som trivs, likt fisken i vatten, med att luta sig tillbaka något, för att vid tillfälle ställa om blixtsnabbt när tillfälle ges. Jag tänkte pröva spelet Roma över 54.5% av bollinnehavet @1.84 pga analysen ovan, och vad som ger spelet lite extra udd, tycker jag, är faktumet att det är tre mål som ska in (minst) för ett avancemang, vilket innebär att jag inte ser risken speciellt överhängande för något skifte i matchbild ens om Roma skulle få ett tidigt, eller två ens för den delen.

Det här är tanken, nu inväntar jag utfallet.

Mvh.

3 Likes

Låter vettigt, vilken sida lirar du det på?

1 Like

Finns på unibet till 1,85. Under kategorin ”avancerad lagstatistik”. Jag har ryggat! :slight_smile:

4 Likes

Jag har den på Betsafe Bengt.

3 Likes

Vi jobbar in, trevligt att få följe!

2 Likes

Enkelt, 57% och spel in!

2 Likes