SHL-Tisdag och vi har 3 spel!

SHL-Tisdag och vi har 3 spel!
0

Då var det dags för SHL igen efter landslagsuppehållet!

Jag har kikat in 3 spel som jag är sugen på (se bilden nedan) och det visade sig att Betsson hade bäst odds på alla dessa när jag jämförde med andra siter. Jag tar spelen i den ordning jag oddsmässigt gillar bäst.

Rögle-Örebro

Till att börja med så har jag spelat Örebro borta mot Rögle. Här är Rögle i mina ögon det bättre laget och har dessutom hemmaplan som extra krydda. Men med det sagt så är de absolut inte klasser bättre än Örebro som utan problem bör vinna denna ML 37%+ av gångerna.

Brynäs-Luleå

I den andra matchen ställs Bulan mot sitt gamla Brynäs. Här är Luleå det på pappret bättre laget. De har bättre forwards, backar och kanske ligans solidaste målvakt sett till de senaste åren. Lägg där till att Brynäs har överlägset sämst Corsi i ligan tillsammans med Mora och Timrå. 2 gånger degen ML är mycket fint i mina ögon.

Malmö-Färjestad

Här är jag faktiskt inte riktigt lika säker på hur bra det är. Färjestad har gjort några bra prestationer på sistone och har en jäkligt fin trupp. Där framförallt backsidan och de 2 första femmorna är riktigt bra! Något som Malmö inte kan skryta med. Med det sagt så har Malmö ett helt okej lag. Med betoning på lag. De hittar vägar att vinna matcher som ett lag, då de inte riktigt har någon spets.
Det som talar emot spelet är Malmös fina hemmafacit där de gått 8-8-2 i år.

Har ni några tankar?

image
Har du inte konto på Betsson, signa gärna upp via stugans länk och få en fin välkomstbonus upp till 2500kr och ett riskfritt spel på 150kr, dessutom får du en underbar stugan-keps som håller på att tas fram!