SHL-torsdag 21/2

SHL-torsdag 21/2
0

SHL%20med%20Bobby5K

Kort omgång med bara fyra matcher ikväll, så dagens SHL-torsdag blir också lite kortare då jag bara hittat två intressanta spel. Skippar spel i matcherna med två stora favoriter, Växjö borta och Frölunda på hemmaplan. Så dagens tankar kommer beröra de jämna matcherna med dagens rek i norrlandsderbyt.

Brynäs-HV71

Oddsmässigt nästan helt jämt mellan lagen. Brynäs kommer från en vinst senast mot jumbon Timrå, men innan dess två raka förluster. HV71:s form ser ännu svagare ut med tre raka förluster. Båda lagen krigar om slutspelsplatser i den mycket jämna tabellen, så motivationen ska det inte vara något fel på i något av lagen. Inga nya skador eller frånvaro för hur lagen formera sina trupper jämfört med respektive senaste match, vilket betyder att Joel Kjellman fortfarande saknas i Brynäs vilket så klart är ett stort avbräck. Jag tror på en jämn match men att HV71 kommer bryta sin förlusttrend, laget besitter högre kvalitet än Brynäs och kommer gå vinnande ur striden. Både moneyline och rak bortaseger känns lockande.

Skellefteå-Luleå

Förra veckan kändes reken extremt fin ut efter två perioder, 3-0 till SAIK med bara 20 minuter kvar att spela. Tyvärr ställde Skellefteå bara ut skridskorna i tredje perioden och hoppades att det skulle lösa sig ändå. Ridå. Efterföljande match mot Frölunda körde de samma taktik och låg under med sex mål efter två perioder. I kvällens norrlandsderby är de oddsfavoriter hemma mot tabelltvåan Luleå. Ett Luleå som känns riktigt solida och sällan gör en dålig match och har en fin formkurva med fyra raka vinster. Kan mycket väl bli en jämn match som gör till mer än 60 minuter, så därför väljer jag att spela Luleå moneyline. Suktar man efter ett högre odds kan man ju gambla och spela dem rakt.

Veckans rek

Luleå ML @ 2,14

Har du inte konto på Betsson, signa gärna upp via stugans länk och få en fin välkomstbonus upp till 2500kr och ett riskfritt spel på 150kr, dessutom får du en underbar stugan-keps som håller på att tas fram!

4 Likes

Magiska spel! :slight_smile:
Tips: Dif 2.85 på Betsson till på Lördag. 20 punkter bättre än närmsta bolag.

2 Likes