SM titel 6-manna, finalbordet

SM titel 6-manna, finalbordet
0

Tänkte jag skulle dela med mig av finalbordet dag 2. Jag var sjukt laddad innan det drog igång. Tittade igenom lite youtube videos på spel med liten stack på finalbord. Förberedde med Push / Fold chart som jag visste skulle komma till hands eftersom jag varit shortstackad ända sen finalbordet började.

Startstackarna inför dag 2 såg ut såhär:

Inf%C3%B6r-dag2

Har mrAndreeew på min högersida som rutinerat sitter och bara håvar in blinds. Extremt tight spel såklart då det var väldigt jämnt i chips mot Maxxan123.

Sen spelar jag en extremt dålig hand. Maxxan213 höjer på knappen. Jag synar med K6o!?!
Synar ett minbet på flop, check/check på turn. Får en check till mig på rivern och bestämmer mig för att reppa en färg. Blixtsyn och jag är nere på 450k.

Vansinnig på mig själv, skriker högt. Hunden hoppar till och undrar vad fan det är frågan om. Fram med Push/fold chart, nu är det bara vänta till det är dags att skicka in.

AKs på big blind, mrAndreeew ställer från small bland, syn.

Tillbaka på 692k och jag kan andas ut lite. Foldar, foldar, foldar. Nere på 8 BB, sitter med K5o på knappen. Gaisguld synar med AJs.

Lyckas träffa en kung på floppen och vi lever vidare. Går upp till 3e plats. Foldar, foldar, foldar. Nere på 340k, ATo på big blind, mrAndreeew ställer från small blind. Syn.

Upp till 686k och 3e plats igen. Handen efter ställer Maxxan123 458 k från small blind, mrAndreeew lägger sig. Tänker länge men jag måste syna med 44. Gaisguld fold.

Träffar en jävligt vacker 4 på floppen och han är död på turn. Pulsen skenar, uppe på 1,3 mille och 2a plats.

Slåss om lite blinds med Gaisguld utan lycka, nere på 950k. Plockar upp QQ i small blind. mrAndreeew skeppar 355k från knappen. Jag synar och Gaisguld synar. Flop J 3 4, jag ställer in, gaisguld foldar.

Hand-6

Jag slår ut mrAndreeew och jag sitter på 1,6 mille, Gaisguld 3,3 mille.

Jag har spelat en hel del cashgame heads up och det är nog där jag är starkast idag. Att spela 3-4 handat med väldigt låg stack är extremt svårt. Och det är stora stegar på payouts. Men jag bara skulle ha den där jävla titeln.

När jag nu når heads up känner jag mig direkt lugn, nu tar jag det här. Han har ingen chans, det här kan jag. Time to shine!

HU-händerna:

Man ska vara ödmjuk, men det här är slakt. Helvete vad han fick åka :slight_smile:

Sista handen A5 vs Q8 och titeln är hemma i Stugan!

Jag slår ut samtliga spelare under dag 2.

Payouts

I någon slags småchock efter turnering latereggar jag 200 kr kvalet till main. Jag gör inget bra ifrån mig. Jag åker ut på 10e plats.

Stugan - Sverige 1-0

Tack för allt stöd, kärlek Stugan!

@Dybban - Gästsängen är bäddad
@Valterego1974 - Skype är online, bara börja podda

/Sveriges bästa pokerspelare…nu

8 Likes

Grattis! Imponerande HU!

1 Like

Bra rush nu! Första turneringen efter SM-vinsten:

image

1 Like