Sport och idrott en kärlek som aldrig lämnar

fotboll
Sport och idrott en kärlek som aldrig lämnar
0

Gränslös kärlek

Vad vore man utan sporten och idrotten? Jag vore inte den jag är idag, det kan jag garanterat slå fast. En del undrar säkert vad jag nu yrar om, idrott och sport är väl samma sak? Nej, inte i mina ögon. En sport kan exempelvis vara poker. Det krävs inte den fysiska aspekten i form av att man behöver ha en bra maxpuls för att bli duktig. Dock är det ju aldrig någon nackdel att vara vältränad. Däremot krävs det intelligens och ett strategiskttänkande o.s.v… Precis som jag anser att Curling är en sport och inte en idrott.

800 m i friidrott är ett bra exempel på en idrott, dessutom en otroligt krävande sådan. Vill man bli skaplig i den idrotten så kan man inte bara leva på talang precis. Det kommer krävas en hel del intervallpass för att komma upp i en någorlunda klass. Hur som helst, ni fattar nog vad jag är ute efter.

Jag vet inte hur många timmar jag förbrukat framför tv;n och live. Men en sak vet jag, det är inte för många. Jag mår sällan så bra som när jag njuter av tävlingar i alla dess slag. Det är ju helt fantastiskt underbart! Just nu taggar jag för Pingiskvartsfinalen mot Storbritannien för att sedan slå över till hockeyn när Tre Kronor går in i Hockey-VM. Herregud man blir ju nästan alldeles salig. Hur många av er slötittar inte på Vinterstudion på SVT under vintern? En hel del va? Jag tänkte väl det.

Nu är det verkligen inte långt kvar tills VM-nationerna börjar samla ihop sig till sina förberedelseläger och vi verkligen får känna på VM-febern, magiskt, som vi brukar säga här i stugan.

Just tävlingen är ju det som kittlar, även när det gäller poker och betting. Gudarna ska veta att jag är låååångt ifrån plus, men det är ju så fruktansvärt roligt att tävla mot bolagen. Hitta dessa felsatta odds. Hade givetvis varit betydligt roligare om man vann den matchen fler gånger. Men nu ska jag försöka under VM och kanske en bit innan spela med moneymanegmant och kanske fiska efter lite tips av dem som kan detta… host, host typ Bengan

Nu har kaffet runnit ner, avnjuta en kopp, sen hoppa i duschen efter ett okej pass på gymmet. Sen kopplar vi på en härligt sportdag, kanske blir det en liten pokertävling också, vem vet?

Glöm inte RUSHEN (Sverigetröja på köpet) på LeoVegas med start imorgon!

Ha en fin dag!

/ FoppaKung

PS. Responsen på förra inlägget = :heart: :heart: :heart:

6 Likes

Roligt att fler har samma känsla inför kommande tävlingar, mästerskap, matcher! Kul inlägg Foppa! Fortsätt jobba mot bolagen så blir man bättre på det också, likväl som intervallpass förbättrar en löpare!

2 Likes

Tack! Kan bara hålla med =)

1 Like