Stugans VM-Challenge - 25 lax i potten!

Stugans VM-Challenge - 25 lax i potten!
0

stugans-vm-challange

STUGANS VM-CHALLENGE

Förutom att jag ska slakta @DavidThorstensson från imorgon så sätter vi igång det jag nämnde lite lätt på streamen. Vi kommer att välja ut 32 personer på olika sätt från stugan som kommer vara med att tävla.

Tävlingen är enkel. Första sättet man kvalar in på är att vi kommer välja personer som skrivit seriösa rekar/ideer på hemsidan denna vecka. Så in och skriv ngt om tennis, Vm, Landhockey eller vadsom!

Alla som har skrivit ett speltips från 3 juni deltar i en utlottning där en turordning lottas och varje person får välja ett lag som de tror vinner VM. Man får inte ta samma lag som någon annan. Den som väljer laget som vinner VM får 25 lax av stugan!!!

Hur många vi väljer beror på hur många seriösa inlägg som skrivs!

Vi har redan några utvalda som kommer att få vara med på detta. Alla som slaktat de större rusherna är utvalda av rushgudarna och ska självklart vara direkt in i denna tävling.

Dessa är alltså klara (om de vill vara med :yum:). Glömmer jag någon?

Har hittat ett intressant odds i Italien serie B playoffen imorgon onsdag 6/6. Cittadella tar emot Frosinone. Cittadella hamnade på en 6:e plats i serien medan Frosinone kom trea. Frosinone var ynka 2 mål från att gå direkt upp i serie A. Frosinone har vunnit bägge inbördes mötena i år med 2-1. Raka 2:an ger 3ggr på leovegas, men jag fegar och lirar asian +0 till 2,10 i odds. Att båda lagen gör mål till oddset 1,90 känns också spelvärt. Lycka till!

Galopp: Kharbetation 4:00 Hamilton. Odds:15

Kharbetation såg spännande ut i sin säsongsdebut den 11 Maj, han ledde det loppet och såg pigg ut tills det var 1.2 furlongs kvar men såg sig förbisprungen och förlorade med ca 4 längder. Till detta klass 3 race har han tappat 2lb jämfört med förra loppet och har han behållit samma form som senast ser jag inte att det är någon omöjlighet att han vinner. Jag skulle inte spela Kharbetation under 8x pengarna om det droppar så lågt.

Umeå- Västerås Onsdag kl 14
Mitt spel. BLGM till 1.61

Umeå är hemmastarka och har hittills gjort mål i varje hemmamatch u inledningen av denna säsong. Alla matcher genom tiderna hemma mot Västerås så har man gjort mål förutom i 1 match 2001.
Västerås har inlett säsongen grymt och leder serien, man öser in mål och släpper in relativt lite mål. 4 matcher på bortaplan har spelats och 4 vinster har inkasserats. 3-1 3-1 3-1 och 2-0
Jag ser inget hinder i denna match utan man går framåt mot 3 nya poäng.
Dock släpper man in fler på bortaplan än man gör hemma, och Umeå som är hemmastarka och historiskt alltid gör mål på VSK så tror jag detta spel är i hamn innan 45 är spelat.

Lycka till

V75:1 9 JUN 2018 KL 16:20
11 Mr Golden Quick Plats 2.50

Avslutade 1.06.5 dom sista 200 under elitloppshelgen. En sådan avslutning igen så är platsen garanterad.
Perfekt smygläge för Jorma i sätet.

Dundalk-Limerick 8 Juni 20.45

Spel Över2.5 + båda gör inte mål 3.00 b365

Dundalk tror jag vinner ganska lätt…Starka hemma och ett urstarkt försvar…senaste 5 hemma har man endast släppt in ett mål och det var på straffspark.

Limerick är svaga och saknar Morrissey 13 matcher 5 mål och Sullivan 11 matcher 1 mål framåt
och i försvaret saknas Denneyh 12 matcher 1 mål

Tror Dundalk vinner hyfsat lätt samt håller nollan

Nadal - Del Potro

Oddset på Nadal -2,5set känns alldeles för högt?
Bethard just nu är 1,80?

Visst att Nadal tappade ett set mot Schwartzman i förrigår och jag tror verkligen att regnavbrottet räddade Nadal från att åka ut.
Men den prestation vi fick se av Nadal igår så tappar han inga set idag.

Högspel Nadal -2,5 set @ 1,80 Bethard!

Sverige-Peru, träningsmatch fotboll,
Spel Blgm: Nej, odds 1.74 på bethard.
Genrep inför VM, defensiven är högsta prio, allt ska vara noggrant och nära perfekt. Osannolikt att båda lagen gör mål.

V75:6 Lopp 10 Leovegas
3 Love Matters plats till 2.35 känns riktigt bra på förhand!
Reden har riktigt höga tankar om denna häst och nu på lördag ser det upplagt ut för spets. Väl där ska det vara riktigt bra platschans då Readly Express vilat länge och kommer köras lite passivt.
Vinnarspelet till 8.75 är också värt en liten slant.

Jag räknar med att bli utvald i denna challenge nu :grinning: jag har ju varit med och vunnit turborushen tidigare i år och lite andra roliga tävlingar :sunglasses:

Uruguay som gruppsegrare i Grupp A på betsson till 1.80.
Uruguay möter Egypten i första matchen, dit Salah antagligen inte hinner repa sig till.
Ryssarna borde vara det största hotet på hemmaplan, men ser inte att dom ska räcka till utan Kokorin mot Uruguay.
Suarez och Cavani kommer fixa det här.
Här har ni förövrigt en riktigt bra sida om VM-lagen.

En första utlottning av fina spelideer gav dessa vinnare av ett säte.

@hda89trade
@CURVANORDAHL
@Jesper_Bergkvist
@Bobby5k

I tillägg får 5 personer plats som varit med från start och bidrar konstant med fina ideer och hjälp till stugan.

@Abacka
@backdooralley
@Emil_Hoog
@KarlRosengard
@vichyn88

Emil pickar ett cs lag på 5 man att vinna VM ;):wink:

@Maccefors haha, detta är faktiskt inte helt omöjligt :wink: :man_shrugging::computer:

Grattis till er som ryggade!
Vilken slakt.
Såg att unibet hade 1,90-1,96 på samma spel så jag fyllde på strax innan matchstart!

4-0 FT :wink: muuuuuums

Snyggt spel Christer! :slight_smile:

Här kommer mitt spelförslag.

Spelstopp 11:00

BLGM,

Här tror jag på en målrik match, som mycket väl man kan spela BLGM+Ö2,5. Väljer dock att gå på den lite mer säkra linjen. Sydney har en målskillnad på 10/8 hemma denna säsongen medans Rockdale har 11/13 på sina 7 borta matcher. Senaste mötena har slutat 2-3, 2-2, 2-1, 3-2.

Wollongong vann senaste mötet borta mot Sydney FC U21 med 2-1. Den senaste hemmamatchen mot detta gäng( som denna säsong kammat noll på bortaplan) slutade hela 6-1. På dom fyra senaste bortamatcherna har Sydney endast gjort 1 mål.

Lycka till om ni ryggar.

Nadal brukar vara bättre senare i turneringarna när det börja bli allvar. Jag tror han kommer vara med från början i finalen och då blir det riktigt tufft för Thiem. Det kan bli jämna set i början, men jag tror inte Nadal kommer släppa något set i finalen. Mitt tips är 3-0 i set till Nadal och jag kommer spela -2,5 set till 2.15 gånger pengarna.

Helsingborg-Degerfors under 0.5 mål första 30 min.

Ett litet statistikspel bjuder jag på idag då Helsingborg tar emot Degerfors.
Degerfors på bortplan hittills i Superettan.
4/6 matcher har stått 0-0 i HT. 3/6 gjorda eller inläppta mål under första halvlek har skett under de första 30 min. Efter 30 min har det stått 0-0 i 4/6 matcher.

Helsingborg på hemmaplan hittils i Superettan:
2/5 matcher har stått 0-0 i HT. 2/4 gjorda eller insläppta mål under första halvlek har skett under de första 30 min. Efter 30 min har det stått 0-0 i 4/5 matcher.

Kollar man på lagen generellt på lagen görs det mer mål i andra halvleken.
Helsingborgs hemmaplansfacit:
25 % av de gjorda målen har skett i första halvlek.
50 % av de insläppta målen har skett i första halvlek.

Degerfors bortaplansfacit:
44 % av de gjorda målen i första halvkek.
25 % av de insläppta målen i första halvkek.

Degerfors bjuder på en fröjdig och anfallsglad fotboll men här tror jag att det kommer bli en mer tillknäppt matchbild till en början. Dels för att Helsingborg är stabila men inte glänser framåt och dels för att jag tror att Degerfors kommer vara nöjda med ett oavgjort resultat från bortaplan mot Helsingborg. Spelet bygger helt enkelt på underbyggd statistik (dock litet urval( och en idé om att det kommer bli en avvaktande mathcbild till en början som sedan öppnar upp sig mot slutet av första halvleken.

Jag säger att detta spel går in 53 % av gångerna och är således spelbart ned till 1.90. Finns till 2.02 på LeoVegas just nu.

Matchen spelas kl 17:30 idag. GL vid rygg.

Alla som har vunnit plats i VM-challenge, ni måste antingen:

• Vara med live kl 16 på torsdag för att välja era lag
  • Skicka in er ranking så tar vi från den när ni blir lottade.
  • Utse en person som väljer åt er (Bengan, David eller en kompis tex)

Gör ni inget av dessa kommer eran plats gå till någon annan live på streamen.