Sverige-Tyskland: Äntligen en match utan ångest

Sverige-Tyskland: Äntligen en match utan ångest
0

sverige-tyskland

Nu tänker säkert många där hemma, vad snackar han om? Jag ska förklara. Min stora ångestmatch detta VM var mot koreanerna. Utgångsläget hade kunnat varit betydligt värre. Nu fick vi med oss tre poäng, vilket är allt som har betydelse. Prestationerna bekommer mig nämnvärt. Emil Forsberg, sjuk? Skadad? Något stod inte rätt till. Sämre kommer han ju inte vara, vilket är positivt. Berg var ganska kritiserad i allmänhet, hade han satt bollen i öppet mål som han bör hade tongångarna varit helt annorlunda. Jag tycker Berg gjorde en bra match. Defensiven solid i vanlig ordning.

Tyskarna, maskinen från surkålens mecka imponerade inte i premiären. Förvisso såg Mexico riktigt bra ut. Men, nu är det helt annat läge än man trodde på förhand. Det svenska stålet bryter man inte igenom så enkelt. Janne har stått i gruvan med grabbarna, han har printat in i skallen på dem under hypnosliknande former. Defensiven är vår huvudnyckel! Välkomna att jaga TYSKLAND, vi ska ska kontra in ett mål eller smälla dit den på en fast situation. Packa era väskor så reser vi vidare. Fortsätt håna hos inför matchen hur mycket ni vill. Om vi hämtade upp till 4-4 under Hamrén vad kan vi då åstadkomma med Janne?! Det här är en match svenska-folket ska komma ihåg i många årtionden framöver. Kan det bli så att midsommardagen blir den nya ”festardagen”, vi får se…

Det är som är så otroligt häftigt är ju att man vet att familjer kommer samlas, kompisgäng likaså, den ensamma mannen i soffan får förhoppningsvis något att glädjas över. Det är vackert och fint på alla sätt. Den här matchen kan påverka i så många olika led. Ni ser, jag tror på en minibragd, jag är positiv. Jag hade inte velat vara tysk-supporter inför den här kampen.

Jag är medveten om att det är fullt möjligt att industrin Tyskland vaknar till liv nu. Vinner med 3-0 och städar av våra förväntningar. Men jag har svårt att se det med vårt landslags disciplin.

Granqvist är en ledare i backlinjen som vi inte haft sedan Mjällby och Mellberg. Dessutom har en riktigt fin uppspelsfot, det ska man verkligen inte undervärdera, speciellt inte om inte Ekdahl har dagen. Nu kliver V-N-L in igen. Jag ser det inte som en försämring sett till Jansson. Pontus Jansson var riktigt bra mot Sydkorea. Men som sagt, vem av dem två som spelar bredvid ”Granen” spelar mindre roll. Det viktiga är att ”Granen” spelar.

Personligen är jag innerligt trött på att höra “Vi har ingen chans mot Tyskland”. Nu jävlar, stugan, svenska folket, Carl-Gustav och Kung-Sagge, Pokerguden Bengt, Stina på ålderdomshemmet… NU JOBBAR VI IN EN BRAGD!

Kanna på kanna på – vi är från svealand - 100.000 man!

SVERIGEEEEEEEEEEEEEEE :sweden: :heart:

Härlig läsning… Sen har vi ofta svårt mot de sämre lagen och gör det bättre mot mer kvalificerat motstånd…HEJA Sverige nu skickar vi hem bratwursten

Vi kör! <3 <3 <3 ! ! ! !