Tippar omgång 1 av Allsvenskan

Tippar omgång 1 av Allsvenskan
0

Omg%C3%A5ng%201

Omgång 1

Med risk för att göra bort mig totalt så tippar jag omgång 1. Jag tipsar även om lite intressanta spel, men ha åtanke att jag inte är någon expert. Jag älskar Allsvenskan och i synnerhet IFK Norrköping. Många läser tydligen det jag skriver, vilket är riktigt roligt. Allsvenskan förtjänar all uppmärksamhet den kan få, V Ä R L D E N S vackraste liga <3

:aik: AIK vs Östersund :ostersund:

En oviss match på förhand. Startar AIK med Granli eller blir det Karol Metz? Hur osäkra är AIK själva? Kommer de kliva in på Nationalarenan med en uppbröstad självbild eller med en osäkerhet? Frågorna är många förväntningarna är stora. Hur svarar Östersund på all turbulens kring föreningen? Personligen så tror jag att ÖFK kommer att försöka vara bollförande. Vem vet, Norling kanske har flyttat upp positionerna ett par meter, det kanske blir ett offensivt hungrigt Gnaget vi får se i premiären. Jag tror faktiskt på en hel del mål här.

Slutresultat: 2-2
Intressanta spel beroende på odds: Kryss, överspel.

:fff: Falkenberg vs Örebro :orebro:

Det är bara att erkänna att det här är en väldigt svår match att sia om. Det känns som den kan sluta precis hur som helst. Dock är Örebro favoriter. Det måste de vara sett till trupp. Men ser vi till cup och försäsong så känns krysset inte allt för långt borta. Jag tror Örebro kommer att stå som segrare i en tuff batalj. Men vi räknar verkligen inte bort Falkenberg här. Dock kommer Falkenberg göra mål på hemmaplan.

Slutresultat: 1-2
Intressanta spel beroende på odds: Handikapp på Falkenberg

:kff: Kalmar FF vs Sirius :sirius:

Även fast det är premiär så tror jag att Kalmar kommer köra över Sirius. Mattan på Guldfågeln är i optimalt skick. Sirius är ett lag som riskerar att åka ur. De har verkligen inte imponerat nu på försäsongen. Kalmar däremot känns väldigt intressanta. Det känns som att Romario tagit ett par kliv inför 2019, vilket givetvis kommer gynna KFF rejält.

Slutresultat: 3-0
Intressanta spel beroende på odds: KFF seger, Handikapp KFF

:hif: Helsingborgs IF vs IFK Norrköping :ifknkpg:

Riktigt intressant match. Helsingborg tar emot ett topptippat IFK Norrköping som under gårdagen gjort klart med Egzon Binaku. HIF har ett rutinerat lag som på sitt sett ser intressant ut för en kommande etablering som en Allsvensk-förening. Visst att IFK Norrköping är favoriter i grunden. MEN, Peking har i princip inte tränat eller spelat på naturgräs under hela försäsongen. Hur mycket det egentligen spelar in vet jag inte. Dessutom tror jag att spelare som Wanderson och Farnerud kan triggas igång rejält på ett utsålt Olympia i en premiäromgång. Jag höjer ett varningens finger här.

Intressanta spel beroende på odds: Handikapp på Helsingborg. IFK Norrköping flest hörnor.

:afc: AFC vs IFK Göteborg :ifkgbg:

AFC är såklart hajpade efter deras cup-framgång. Men vi får inte glömma bort att de är nykomlingar och kommer att få det riktigt tufft många matcher. Jag tror som sagt att AFC kan komma att klara sig kvar. IFK Göteborg är otroligt nedskrivna hos alla tyckare. Jag tror ju dock att de kommer att greja sig kvar och göra en okej säsong sett till 2018 och försäsong. Jag håller dem faktiskt som favoriter även i den här matchen. Jag tar för givet att bolagen kommer att ha AFC som favoriter. Vi får inte glömma att Änglarna besitter en del klass, framförallt i Kharaishvili. Jag tror Göteborg vinner i en rätt så tajt tillställning.

Slutresultat: 1-2
Intressanta spel beroende på odds: Seger IFK Göteborg

:dif: Djurgården vs Sundsvall :gif:

Den här matchen kommer vi inte komma ihåg som en tråkig 0-0 match. Två spelande lag där Djurgården kommer driva upp tempot rejält. Det kommer att bli en hel del mål och fint passningsspel. Djurgården kommer stå som premiärsegrare och Sundsvall kommer att ta bussen hem med en bra känsla sett till prestation. Ska bli intressant att se om DIF startar med Ajdarevic eller om han kommer in tidigt i andra halvlek.

Slutresultat: 3-1
Intressanta spel beroende på odds: Seger DIF, Överspel

:mff: Malmö FF vs BK Häcken :bkhacken:

oj, oj vilket häftigt möte med två otroligt offensiva lag. Här tror jag faktiskt att det kommer att bli tajtare än vad många tror på förhand. Två ruskigt bra mittfält som kommer att ta ut varandra. Jag tror att det kan smälla en hel del på mitten. Falsetas minst ett gult kort är till och med skrivet i stjärnorna. För den objektiva kommer det vara en rolig match att följa.

Slutresultat: 1-1
Intressanta spel beroende på odds: Falsetas att bli tilldelad kort, Handikapp spel på Häcken

:elfsborg: IF Elfsborg vs Hammarby :hammarby:

Jättesvår match att tippa på förhand. Kjartansson klar för Bajen. Kliver han in och bidrar direkt? Jag personligen är väldigt svag för Levi hos Boråsarna. Kan han lyfta det ojämna Elfsborg? Ja, det är en ekvation som inte är den mest lättlösta. Elfsborg har en historia av att inte förlora hemma,den historian skrevs om 2018. Kanske är det nu de hittar tillbaka igen. Var står Hammarby? Det är nog ingen som vet i nuläget.

Intressanta spel beroende på odds: Överspel

Innehåll
2 Likes

Är inte i princip alla spel intressanta beroende på odds?

1 Like

Jo såklart. Mer vilken typ av utgång jag tror kan ske i matcherna. Ingen expertanalys som sagt =)

1 Like