Vi går vidare mot nya mål med stolthet

Vi går vidare mot nya mål med stolthet
0

Här sitter man med en ”kall” och slötittar på Kroatien vs Ryssland… Jag sitter här med ett lugn, en stolthetskänsla som inte vill ge med sig. Är givetvis besviken, men inte på det vanliga viset. Det Janne Anderssons landslag har åstadkommit ger mig framtidstro. Det vår ungdomslag gör i slutspelen numera ger mig framtidstro. Ett hopp om svensk fotboll för många år framöver. Det FIFA gör med kommande VM ger mig mindre tro på fotbollen, det får jag dock återkomma med i en annan text. Tar vi spelare för spelare, sett till klubblag de spelar i, borde detta inte vara möjligt. Men, ett lag kan bestiga berg vi inte trodde var möjligt, nu tog det dock slut idag. Visst, många anser att Sverige saknade aggressivitet i närkampsspelet, den riktiga hunger infann sig aldrig. Kan till visso hålla med. Vi får inte glömma att vi möter ett starkt Engelskt landslag, starkare än på många år. Spelarna är troligtvis också tagna av stunden, det är faktiskt mänskligt. Taktiskt njöt jag fram till 1-0 målet kom. Innan det kom inte engelsmännen någonstans. Pickford gör en jättematch, det kan man inte förbise. Ett tidigt reduceringsmål kan skapa en energi som kunnat ta detta till förlängning, då kan allt hända, det vet vi. Visst, absolut kan man ifrågasätta bytena som sker idag, men finner det svårt. Med tanke på hur Janne har hanterat hela kvalet och sedan mästerskapet litar jag fullt på den mannen.

Framtiden för Sverige ser mycket ljus ut. Har sagt det förr, säger det igen,VNL kommer vara topp fem o världen på sin position inom två år. Robin Olsen känns Isaksson-stabil. Kan vi få fart på Alexander Fransson, Alexander Isak med flera så förstår ni själva. Svanberg till Bologna kan också vara jackpot för det svenska landslaget på sikt. Vi har en jättefin grund att stå på, många som fått viktig mästerskapsrutin. Det kommer ett EM om två år, fy fan vad spännande det kommer att bli!

Förbundet har fått in rätt så stora pengar tack vare succén våra hjältar skapade. Hoppas man har en tanke redan nu hur dessa ska investeras i ungdomsfotbollen så vi ger våra talanger de absolut bästa förutsättningarna.

Medge att det är häftigt så man ryser över hela kroppen när man ser alla uteställen i våra svenska orter färgas gult och blått. Raka motsatsen mot vad det smutsiga valet kommer göra i höst. Tacka vet jag fotboll, enar en hel nation, V A C K E R T !

Det är svårt att orda och tänka klart efter en match som denna. Så ber om ursäkt om det är aningen luddigare än vanligt. Men kul att det är så många som läser mina inlägg på sidan det uppskattas. Bli gärna mer delaktiga i allt, skriv gärna om ni ryggar någons speltips etc… Så skapar vi den bästa communityn i manna minne.

Nu deppar vi idag, är än mer stolta imorgon, sen njuter vi av resterande Fotbolls-VM, det är vi värda!

Tack för SHOWEN landslaget, den här sommaren glömmer jag ALDRIG! <3

2 Likes

Bra skrivit! Tack för kaffet o kanna på! :sunglasses::sweden::sweden::sweden:

1 Like