VM är över och Allsvenskan intressantare än någonsin

VM är över och Allsvenskan intressantare än någonsin
0

Då är VM över för denna gång. Vilket Fotbolls-VM vi ändå fick uppleva. Det VAR tajta matcher i gruppspelet för att växla över till galna matcher i slutspelet. Framförallt var det så häftigt med Sveriges resa, vilket VM ”vi” gjorde. Har ni hängt med i stugan under VM så vet ni att grabbarna Bengt Sonnert och Sagge pulvriserat oddsen. Chatten och Facebook-gruppen hittat magiska odds, X i halvtid exempelvis som ett stående inslag under gruppspelet. Många streamingtimmar tittandes har det blivit samtidigt som matcherna spelats. Magiskt koncept, dock undrar jag hur Bengan orkade, sjukt imponerande. Frankrike vinner givetvis rättvist eftersom de står där med bucklan i skyn. Mer kommer jag inte orda om VM just nu. Det är för tätt in på. Behöver smälta alla intryck, det blir så himla intensivt, jag återkommer. Grattis Frankrike!

A L L S V E N S K A N

Nu är den igång på riktigt igen. Vilka nyförvärv lagen har landat, wow! Seb Larsson till Gnaget, Alle Fransson till Peking, Erik Johansson till DIF m.f… Dessa tre spelare är potentiella landslagsspelare i ett kommande EM om de hade velat. Så bra är de… Robert Åhman Persson kan bli den viktiga pusselbiten i ett extremt sargat Sirius. Personligen så tror jag att Uppsalagänget får det tufft vilket fall att greja sig kvar. Dock är en värvning av Åhman Persson helt rätt, man får in en ledare och en gedigen fotbollsspelare.

IFK Göteborg, blir Mats Green kvar säsongen ut? Ryktas om Bärkroth in, bra värvning isf. Men behövs nog ett par spelare till. Klassiska IFK Göteborg är farligt nära kvalstrecket.

Ska bli spännande att följa IFE nu under hösten. Kommer de växla upp, truppen är ju faktiskt relativt fin. Frågan är bara om spelarna vill/kan anamma Thelins markeringsfotboll. Spännande som sagt.

Kalmar torskade sist här mot ett riktigt starkt DIF, men tror att de kan smyga sig med om en topp fem placering faktiskt.

Det kommer bli galet tajt om första platsen. AIK imponerar kraftigt, vägrar att förlora. Dock så kryssar man en hel del. IFK Norrköping har kanske seriens intressantaste offensiv. Men jag hävdar att ska man slåss om guldet på sikt kan inte Sigurdsson starta på bänken… Hammarby är på riktigt, oavsett hur det går ikväll mot IFE så kommer de vara med hela vägen. DIF ser återigen bra ut, en bra forward in så kommer de också haka på i racet om Lennart Johanssons pokal. Det är mellan dessa fyra lag det kommer stå emellan. Lag som Malmö och Östersund kommer att vara med och påverka vilket lag som vinner, det lag som har bäst facit mot dem kan komma att stå som slutsegrare…

BP, Sirius och Dalkurd kommer att slåss allra längst ner. Jag har fått för mig att Trelleborg kommer börja plocka mer poäng nu, fråga mig inte varför, men känns som de hittat fokus nu. Spelar lite rakare fotboll.

2 Likes