VM och TGC på hemmaplan…

VM och TGC på hemmaplan…
0

foppaskronika

…Mycket mer hinner jag faktiskt inte med just nu. Dottern, VM och stugan är det all in i livet på. Jag kommer givetvis försöka med en högoddsare. Att få till den där dejten som man hoppats på i någon månad. Det finns en akilleshäl hos mig, ivern. Den får jag kämpa med nu. Under gårdagen gjorde den sig påmind, nu är det fullt fokus igen. Haha.

Dagarna i huset är faktiskt svårt att beskriva i ord. Jag tror inte jag har ordat så mycket om att Bengan, Sagge och Christer en gång i tiden varit pokeridoler för mig. Tillsammans med övriga svenska pokerproffs. Jag har donerat många dollars mellan 2005 och 2009 på pokerborden. Efter det har jag spelat mer mycket mindre, numera mest för att det är fantastiskt roligt. Jag måste ändå säga att det var fantastiska tider när man hängde på pokerforum.se och slaktade WPT på söndagskvällarna på Kanal 5. Fina minnen, men ack så dyra. Det jag ville komma till att det var en känsla av professionalism när man klev innanför dörrarna. När det visade sig att de var lika tokiga på riktigt som i streamen så kunde t.o.m. jag slappna av.

Fantastiskt trevligt att träffa ”Falcoon” från twitch, fantastisk grillmästare och en härlig människa. Givetvis supertrevligt att stöta på alla fina och roliga människor som haft vägarna förbi. Dock måste jag höja ”Bobby” lite, av förklarliga skäl, tack =) Har ni chansen att hälsa på grabbarna (tyvärr inga damer hittills) så gör det!

Huset då, vilket hus! Trevåningsplan, med bastu, pingisbord och myshörna längst ner. Kök och stort vardagsrum på mittenplan. Högst upp, 2 rum, balkong och själva stugan. Alla våningar har uteplatser och på våningarna längst ner och längst upp sovrum. Jag måste säga att jag trivdes som fisken i vattnet. Helt underbart, dessutom 50 m från Mälaren där man i alla mäktade med två dopp. Saknar det redan.

Nu ska jag avgifta mig efter alla godsaker i huset och för att jag helt hoppade träningen. Inhandlade kvar för 300 kr igår. Under två veckor blir det kaffe och kvarg och en massa träning.

VM är i full gång, jag personligen tycker att det har varit bra matcher och vi har fått sett olika typer av matchbilder och taktiska inslag. Har läst en hel del gnäll från olika tyckare på twitter att VM har
startat svagt, tråkika matcher o.s.v… Jag håller inte med, jag uppskattar att lag känner till sina begränsningar och anpassar sig efter dessa. Ta Iran som exempel, alla man på rätt sida, filma, spela extremt fult för att som utgångspunkt få med sig en poäng. För mig personligen så går jag igång på att sätta mig in i hur tränaren har resonerat, kan tycka att det är vackert. Dem som sitter på spel på matchen viktat till Spanien förstår jag går semi-tilt. Men för mig som fotbollsälskare så njuter jag.

Lördag- Midsommardagen – Sverige vs Tyskland – Vilken match!

En av få matcher jag kommer muta ljudet från stugan och våndas, njuta och filosofera kring alla taktiska inslag från Janne och Jogi. Må det pratas om B R A G D under hela lördagsnatten.

Det finns flera roliga och dråpliga inslag att skriva om från huset, men det spar vi till en annan gång.

Tack för denna gång.

/ @FoppaKung