VM-rushen - hjälp mig gissa VM-vinnaren!

VM-rushen - hjälp mig gissa VM-vinnaren!
0

Som vinnare av sista VM-rushen med LeoVegas fick jag ju helt sjukt också den ärofyllda och eventuellt lukrativa möjligheten att gissa VM-vinnaren för 100k.

Även om jag känner mig sjukt bekväm med finsk damfotboll och tjeckisk ligaspel inför VM-uppehållet, är jag handen på hjärtat inte närmelsevis lika trygg i stundande VM-spel.

Därför tänkte jag be Stugan om hjälp. Lite likt “vem vill bli miljonär” vill jag pröva lyckan med livlinan “fråga publiken”. Så snälla hjälp mig och lägg din röst på det lag du tror vinner VM. En kommentar/motivering vore sjukt uppskattat, men såklart inget krav.

Jag lottar ut 20% i mitt spel till de som röstat på det lag jag tillslut väljer att lägga mitt spel på, max 4 pers, så jobbar vi in VM-vinnaren tillsammans!

Omröstning stänger onsdag June 13, 2018 11:59 PM (Europe: Stockholm) - sedan väljer jag under torsdag fm innan första matchstart.

Tack på förhand!!!

OBS! av tråkiga tekniska skäl som jag inte hinner ordna med måste jag dela upp omröstningen - även om man nedan kan lägga en röst i varje grupp, betyder inte att man får. Hedersystemet gäller, eventuella överträdelser beivras i form av diskvalificering!

EDIT: Dundertabbe :exploding_head: omröstningen nollställd då resultatet för första var dold och jag därmed inte kunde lotta några vinnare :flushed: snälla in och rösta igen!!!
-Per, anti-magiker

Grupp A

• :egypt: Egypten
  • :ru: Ryssland
  • :saudi_arabia: Saudiarabien
  • :uruguay: Uruguay

0 röster

Grupp B

• :iran: Iran
  • :morocco: Marocko
  • :portugal: Portugal
  • :es: Spanien

0 röster

Grupp C

• :australia: Australien
  • :denmark: Danmark
  • :fr: Frankrike
  • :peru: Peru

0 röster

Grupp D

• :argentina: Argentina
  • :iceland: Island
  • :croatia: Kroatien
  • :nigeria: Nigeria

0 röster

Grupp E

• :brazil: Brasilien
  • :costa_rica: Costa Rica
  • :switzerland: Schweiz
  • :serbia: Serbien

0 röster

Grupp F

• :mexico: Mexico
  • :sweden: Sverige
  • :kr: Sydkorea
  • :de: Tyskland

0 röster

Grupp G

• :belgium: Belgien
  • :uk: England
  • :panama: Panama
  • :tunisia: Tunisien

0 röster

Grupp H

• :colombia: Colombia
  • :jp: Japan
  • :poland: Polen
  • :senegal: Senegal

0 röster

Spanien enligt motivering: Det bästa laget i turneringen :pig_nose::moneybag::kissing_heart:

1 Like

Grym feeling för Brasilien detta VM!..Detta VM har dom ett LAG för en gångs skull ,där dom är oerhört starka rakt igenom i alla lagdelar!..Vinner dom inte så blir det panta burkar resten av året för mig:-)…Lycka Till Per

1 Like

Nu kör vi Brasilen Per och siktar mot karnevalen i Rio…

1 Like

Spela Brasilien. Lägst odds och när vinsten inte är påverkas av oddset så är det nog smartast att spela det med lägst odds. Lycka till, även fast vi nog hoppas på Sverige ändå. :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror på Argentina! :argentina::argentina::argentina:

1 Like

Tror på Argentina, kom preeecis till VM och har ny bra coach samt ett riktigt sjukt anfall med världens bästa spelare.

1 Like

Spanien. De är hungriga och vill visa folket hemma att Ronaldos Portugal och Messis Argentina borde sitta ner i sådana här sammanhang

1 Like

Brasilien! no-brainer :wink:

1 Like

Argentina. För det är Messis sommar :muscle:

1 Like

Jag tror att Frankrike kommer bli starka denna VM. Antoine Griezmann kommer bli kung av detta VM.

1 Like

Tror på Le bleus och att dem plockar hem det. Tror att de kan få en ganska behaglig resa till en början och tid att riktigt komma igång som en lagmaskin, men förstår att det blir svårt att inte välja divorna i Brasilien :slight_smile:

Gogo Greizmann och gängeeet!

Lycka till, håller tummarna att det lag du väljer sedan plockar hem det!

1 Like

Tror på Argentina messis år detta

1 Like

Uruguay är ett bra tips om du skulle ha oturen att få välja lite längre ner ! Notoriska målskyttar som Suarez och Cavani ! Lycka till :+1:

1 Like

Brasilien tar det. De kommer göra flest mål av alla lag och sen är även resterande lagdelar stabila och det ska räcka hela vägen.

1 Like

ARGENTINA!fet text

1 Like

Brasilien - Spanien i final. 1-1 vid full tid och Firmino avgör 117 minuten.

1 Like

Frankrike. När det spelas i Europa så brukar det bli lag från den världsdelen sol vinner + att det är ett riktig bra lag ned bred trupp. Gl :money_mouth_face:

1 Like

Tysklands hårdingar står när dom andra (sydeuropéer och Sydamerikaner) faller!

1 Like

Jag tror Brasilien tar det, gjorde ett fantastiskt kval och man har sett riktigt bra ut i sista träningsmatcherna innan VM

1 Like